Cuma, Eylül 22, 2006

AFEDERSINIZ BEYIM...


MySpace Layouts


 


Afedersiniz beyim herhalde sizinle ilgili; bu bey amcanin isi.Rasim bizim bölümün odacisi idi.Bakmayin her is elinden gelir.Emekliligine 5 sene kalmis.Dairede danisma memuru dogum izine ciktigi zaman onun isini bile yapmisti.


Buyur bey amca diye sordum elinde ki davet mektubunu gösterdi.Mektubu elime aldigim zaman kendi elimle isaretledigim.Kirmizi carpiyi gördüm.Bakalim bu isi nasil dogrultabilecektim.Bey amcamizi karsimiza oturtup sormaya basladim.Yurt disinda senin bir tanidigin, kardesin veya esin filan calisiyormu.Yok beyim dedi o    senin dediginde ne ki? Durun size bu davet mektubun öncesini anlatayim.Yoksa hic birsey anlasilmiyacak.Ben Is isci bulma kurumun da yurtdisi servisinde calisan bir Devlet memuruyum.ise basliyali asaletim geldikten sonra 6 aylik bir memur.O zamanlar Personel Kanunu da cikmamisti Tahsil den cok senelere göre maas bordrosun da.Adi gecer bir para alabilirdin.O zamanlar baslangic 300 asaletin geldikten sonra 350 lira eline net gecerdi.Tabii bu degil bizim konumuz.Bir ögle vakti bir genc yanima geldi.Afedersiniz beni kisim sefi gönderdi.Bu evrak sizin bölümle ilgili imis.Evraga baktigim zaman Hollanda dan bir Firma bir vatandasimizi isci olarak davet ediyordu.Okuyabildigim kadari bu kadar niye diye soracak olursaniz evragin üzerinde yazidan cok yemek lekeleri.Akliniza gelebilecek kadar pislik.Kendisine nereden buldugunu sordugum zaman, ise bu gün baslamis kendisine verilen masayi temizlerken ondan evvelki memur arkadas cekmecisine sermis bu evragi icerikligine bakmadan.Tesekkür ederek evragi alip yeni bir dosya acarak altina kaseyi basip isleme aldim.Artik cöp kutusuna atilma imkani kalmamisti.Evragin üzerindeki Tarih 1 seneyi gecmisti. Davet eden Firma coktan yerine adam almisti bile.Ya o daveti bekliyen vatandas.Iste karsimda oturan bey amca o vatandasdi.Belli ki amca bey Hollanda kelimesini bile hayatiunda ilk defa duyuyordu.Bak amca bey dedim seni Hollanda da bir Firma davet etmis.Sen kimseyi tanimadigini idda ediyorsun.Biraz suratini burusturdu belki de Hainz olurmu acaba tanidigim tek yabanci o. Evragin altinda ki isim amcanin söyledigi isimle bagdasiyordu.Anlatmaya devam etti.Bu adam bahcesine kuyu kazdiracakmis carsida beni söylemisler, beyim benim üzerime yoktur hani.Gittim baktim 150 liraya pazarlik yaptik.3 günde isi bitirdim.O da bana 150 lira verdi ama bizim paraya benzemiyordu.Ama Hainz efendi degince cikartti bir 50 lik daha verdi.Ben bunu ne yapayim diyince Banka ya götür Türk parasina cevirsinler.Anlamamistim ama sagol dedim. Bankanin yolunu tuttum.Abaov Banka bana  neredeyse 1000 liraya yakin para verdi.Vah Heinz efendi dedim.Hesabi sasirmis adamcagiz.Birde kalbimden beni kandircik yapti sanmistim.Dogru Heinz efendinin evini tuttum.Beyim sen beni yanlis anlamissin ben sana Türkce para 150 demistim.Buyur bu senin paranin üstü.Tövbe valla beyim kursagimdan daha haram gecmedi hele yabanin parasimi gecicek.Adam bana öylece bakti benim yanimda calisirmisin diye sordu.Bende neye olmasin beyim dedim.Adresimi almisti.Baska da kimseyi tanimam beyim.Eger yövmiye bir is varsa her seyi yaparim diyordu.Karsimdaki amca.Ne yapacagimi sasirmistim.O zaman dedim sen 3 gün sonra ögle vakti bana gel.Eline de benim kartimi verdim.Ögle tatilinde daire kapali oluyordu karti eger gösterirse iceri alacaklarini söyledim.Amca tesekkür ederek yanimdan ayrilirken.Ben kara kara düsünmeye baslamistim.Bu haksizligi nasil düzeltecektim.


Ne dersiniz devamini yarina biraksak.Biliyorum sizinde yapacaginiz bir sürü is var.


Saygilarla.

Hiç yorum yok: