Cumartesi, Eylül 23, 2006

AFERDERSINIZ BEYIM (Devami)


 


MySpace Layouts


Aradan üc gün gecmis bos durmamis.Biraz kisin sefiyle bogusmus.Onun topu attigi Md.Muavini sonunda Daire Müdürü ile didiserek.Dosyanin isleme sokulmasi onayini aldim.Müdürün odasindan cikarken arkamdan bu memura nasil onay vermisim diye tepindigini kapinin ardindan hissediyordum.Dünya umrumdami Dairenin önündeki Zarf saticisi bile bizden iki misli para kazaniyor.Amcanin gelecegi gün danismaya tembih ettim.Neyse efendim.Amca biraz rötarla tesrif etti.


Nerde kaldigini sorunca is bulmak kolaymi eldeki ile idare ettik.Elde kalmiyinca evden buraya yürüdük.Sabahin köründe yola cikmis amca'cik.Valla biz nankörüz aldigimiz maastan sikayet etmekle diye düsündüm.Amca dedim.Seni Almanya'ya göndersek orada calisirmisin ? Hem cok para kazanir.Ilerde döndügün zaman rahat da edersin.Söyle yüzüme bakti " benimle dalgami geciyorsun der gibisine" beyim dedigin yerin nere oldugunu bilmem.Ama bu gün bana bir is göstermezsen coluk cocuk ac.Amca sen benim sorduguma cevap ver gitmek istermisin ? Beyim ekmek parami cikaracak namuslu bir is olsunda ben her yere giderim.Bu is tamamdi da amca bu günü nasil atlatacakti.Sen burada biraz bekle diyerek.Cebimde ayakkabi almak icin ayirdigim paranin yarisini zarfa koyarak.Ordan buldugum bir kagida burayi imzala dedim.Amca üzeri ne yazdigi bilmedigi kagidin altina imzasini basti.


Kagit haftalik yemek listesi idi kantinin gönderdigi.Zarfi eline tutusdurdum.Buyur amca dedim.Bu nedir dedi bu senin iki günlük harcirahin.O neki Devlet Baba islerini yapana kadar sana verdigi para.Aman idareli harca bu Devlet parasi demeyi de unutmadim.Amca istedigim evraklari getirmesi icin yola ciktiktan sonra bende kollarimi sivadim onun oda oda dolasmasi gereken islemleri.Ben ele aldim.Tabii bu arada da.Sayin Müdür beyin kapisini calmayi unutmadim.Kaslari catik Karadeniz siveli Müdürüm gene ne istiyorsun bas belam diye karsiladi.Bende Elimdeki bos kagida yaptigim yardim listesini önüne koydum.Durumu bir cirpida anlattim kendisine eh nede olsa biz Devlet biraz suclu degilmiymidik bu iste.Homurdanarak cebinde parayi cikarip önüme koydu bende listenin basina ismini gecirerek miktari yazmadan birde imazaniz dedim.O islemde bitmisti ben hala dikiliyordum karsisinda.Daha ne istiyorsun diye bagirdi ben kafayi biraz salliyarak masada duran parayi gösterdim.Yok ulan hepsi bu sen beni Banka mi sandin yarin sabah ugra üstünü de vereyim.Kapiyi arkamda kapadigim zaman icimden hala siritiyordum.Müdür olsan ne yazar sende benim gibisin züürt diyordum.Ne kirli cikiymis bizim Daire 3 aylik maas cikti bir cirpida.Neyse efendim.Biz amcimizin isini yaptik artik Almanya yolcusu idi.Son günü topladigim parayi da imza karsiligi


eline tutusdurduk.Bu da senin orada calisarak para gönderecegin zamana kadar ailene birakacagin para bizim Devlet baba böyledir.Oraya gittigin zaman onun yüzünü kara cikarma diyerek.Amcamizi Almanya yolcusu yaptik.


Durun hikayemiz bitmedi.Amca Almanya ya gittide bana ne oldu.Ben maclarin önünde köfte ekmek satiyor evimin nafakasini öyle cikariyorum.Memuriyete ne oldu biliyormusunuz.Amca ertesi gün yolculuga cikmadan, elinde bir kutu lokumla geldi.Kapidan iceri girip lokum kutusunu acarken valla devletin parasi ile almadim.Diyerek dagitmaya basladi.Herkeze lokumu vermis ama benim yanima hic gelmeden odadan cikti.Bütün arkadaslar buz kesmisti odada.Olan hadiseye .


Iceri bizim Rasim efendi girdi beyim bir dakika gelirmisin diye.Kapinin önüne ciktigim zaman bizim amca vardi.Gözlerimin icine öylesine derin derin baktiki sanki icimde hissettim amcayi.Elini uzatti bende ona uzattim.Elimi hizla cekerek öpüp alnina götürdü.Sonrada tek kelime söylemeden uzaklasip.Gitti.Donmus gibiydim.Rasimin suratina bakinca o zaman anladim.Her seyi ona anlatmis meger.


Gözleriminde yaslar durmuyordu.Tuvalette dakikalarca agladim.Masama döndügüm zaman bos kagida istifami yazip.Bir daha dönmemek üzere Memuriyete veda ettim biraz kisa oldu bu görev ama olsun.Unutmayin macin önünde kravatli gümüs bir tepside köfte servisi yapan saticiyi görürseniz iste o benim.Allah bin bereket versin iyi kazaniyorum.


H.A.E. Saygilarla.

Hiç yorum yok: