Perşembe, Eylül 14, 2006

EGOIST...


Egoist: Fransizca köklü Ego .ben, Bencil,Hodbin.Kendini önce düsünen.vs.Ansk.lopedik aciklamasi.Kelimenin aciklamasini okudugumuz zaman bize biraz garip geliyor!..Birisine sen egoist bir insansin desek, her halde hos karsilamaz gibime geliyor.Acaba bu kadar kötü birseymi dir bencillik.Tabii ki degildir sanirim.Niyemi diyecek olursaniz.Kendinizi düsünmeyip digerlerine egildiginiz zaman onlara yardimci olacaginiza zarar verebileceginizi hic düsündünüzmü.Egoistligin sinirlarini cizebiliyorsaniz.O zaman emin olun belki de herkez sizden mumnun olacaktir.
Hergün gidip gectigim bir yol vardi.Bir noktasinda kaldirim tasi oynamis.Aylar gecmesine ragmen hep dikkatle üzerinden atliyarak geciyorum.Belki sizde ayni yolu kulaniyorsaniz eminim benim yaptigim seyleri yapiyorsunuzdur.Tabii sizin düsmeniz beni hic ilgilendirmez.Ben bir egoistim.Bir gün aklima su takildi aceleyle ya o tasi görmezsen, ne olur? eminim düser ayagimi kirarim.Bu yasta o kirigin iylesmesi, masrafi, acisi da cabasi, yok dedim.Bir usta tutup 3-5 kurus verip o tasi yaptirdim.Cünki ben bir egoistim.Yanliz kendi ayagimi düsünürüm...Mahallemizin bir köpegi var her kez ona bir seyler veririr karnini doyururlar.O da mahalle sakinlerini tanidigi icin yanlarina gelir kendini sevdirir.Bir gün benim yanimada geldi.Ben bir egoistim ben seveceksen severim onun gelmesi beni ilgilendirmez.Ya kafasi karisiksa severken beni isirirsa.Ya hastalikliysa kuduz filan.Al basina derdi.Kafam takilmaya basladi .Her gecisimde önümede cikiyor.Ben bir egoistim yol benim sokak benim.Ya bana hastalik bulastirirsa.Git igne ol hastane kapilarinda sürün cekecegim acida cabasi.Taktim boynuna ipi götürdüm bir veterinere bastirdim asiyi hayvana benim canim yanicagina onun cani yansin doktor benim orami burami yokliyacagina onun yoklasin diyerek.Simdi rahatim önüme ciktigi zaman.Ne de olsa ben her zaman kendimi düsünürüm.Ben bir egoistim.Yazin benim pencereme Günes direk girer Allahtan biri bir agac dikmiste gölge oluyor.Ona tesekkür edecek degilim egeosunu tatmin etmistir diye düsünürüm yoksa niye diksin.Yazin sicak günlerinde kovama su doldurur agacin dibine her gün 20 litre su dökerim.Agaci düsündügümden degildir.Günesi kesipte beni gölgeye kavusturdugu icin.Dedimya ben egoist bir insanimdir kendimden baskasini düsünmem.
Sizin de böyle egoistliginiz varsa o zaman iyi anlasiriz sanirim.
Saygilarla.

Hiç yorum yok: