Pazartesi, Eylül 18, 2006

DÖNDÜ DEDIKI


Bir yilbasi aksami idi.Hava kararmaya baslamisti.Bense elimde kemanim.Beyazlara


bürünmüs bir sokakta üc bes kurus toplamaya calisiyordum.Hava o kadar soguktu ki Kemanimi saran parmaklarin bana ait olup olmadigini düsünmeye baslamistim.


Caresizdim kizima söz vermistim.Ona istedigi bebegi almayi.Annesi bizi terk edip uzaklara gitmese idi.Bir care bulacagina emindim.O simdi cok uzaklardan bizi gözlüyordu.Acele etmem lazimdi herkez evlerine cekilmis dükkanlar teker teker kapaniyordu.Kafami yukari kaldirdigim da Pencelerden sokaga dogru dökülen sari isik,bu isikta ucusan beyaz kelebekler gibi  kar tanecikleri.Bir gayret Kemanima ses vermesi icin hamle yaptim.Cikan notalar pencerelere ulasamadan kelebeklerin dansi arasinda kaybolup gittiler.Soguk, parmaklarimi dondurdugu gibi, beynime de islemeye baslamisti.Bir an kizimi, penceredeki bebek oyuncagi düsündüm.Sona yaklasiyordum.Her sey bitti derken yolun basinda bir karalti gördüm sik giyimli bir bay idi.Hayatta hic dilenmemistim.Ama bu gece kizim icin onun mutlulugu icin elimi sik giyimli adama uzatarak bayim lütfen diyebildim.Siyahlar icinde ki bu adam


elimi iterek hayatta en sevmedigim kisi dilenenlerdir dedi.Beni bir adim gectikten sonra sert bir dönüs yaparak.Donmus parmaklarim arasinda ki siki siki tuttugum


kemanimi alarak.Calmaya basladi.O anda beyaza bürünmüs sokakta o eski kemandan cikan notalar, siki siki kapali sicakligi icinde sakliyan camlari vurmaya basladi.Dakikalar gecmemisti ki bir mucize olmus o kapali camlar yavas yavas acilmaya baslamisti.Gökyüzünde artik beyaz kelebeklerin yerini mini mini yildizlar almaya baslamisti.Her pencereden sokaga dökülen gümüs para'lar.Sapkami cikararak yere dökülen bu yildiz parcalarini toplamaya basladim.Elimde para dolu sapkamla o siyahlar giymis adama bakarken.Elinde tuttugu kemanimi bana uzatirken homurdaniyordu 'dilencileri hic sevmem '.Bir kac adim atmisti ki.Bir hamle ile isminizi bagisliyin dedim.Arkasina bakmadan kisik bir sesle....


Niccolò Paganini, (1782, Cenova,İtalya - 1840, Nice, Fransa) İtalyan besteci, keman virtüözü.


 H.A.E.Saygilarla.

Hiç yorum yok: