Cumartesi, Aralık 15, 2007

ÇOCUK OLMAK !...


Çocuk olmak hiç büyümemek.
En güzel yıllar diye bahsedilir.Sonra; gençlik, olgunluk yılları.
Kırılma noktası dediğimiz zaman başlar yaşamımızda, ister ona yaşlılığın emareleri deyin,isterseniz „Weiße“ tecrübelerinizin birikimleri.
Keşke hep çocuk kalsaydık deriz.
Uzun maratondan sonra ulaşacağımız nokta orası değilmidir ?
Dikkatle baktığınız zaman her çocuk olgunluğun bir simgesidir.
Yalın hali ile gözlediğiniz zaman onda geleceğinin izlerini görebilirsiniz.Olgunluğun tümünü toplamıştır.İlerdeki senelerde bunlar yavaş yavaş bir kaç noktada yoğunlaşır.
Kırılma noktasından sonra tekrar bütünleşir.

Hiç sinema dağılımında kalabalık içindeki simalara baktınızmı.Bir buçuk saat onları bir yerden, bir noktaya götürmemişmidir...
Onu fotoraf makinenizin karelerine dökmeye kalksanız!!!
Kaç defa deklanjöre basmanız gerekir.Resamın o anı tualine dökmesi için fırçasını kaç kere renklerle buluşturması gerekir...

Çocukluk yılları, matematikde ki rakkamlar gibi bir den dokuz'a kadar değilmidir ?
Zamanla deklemler kurmazmıyız.İster adına cebir, isterseniz modern aritmetik diyelim.
İsterseniz deklemleri harflerle simgeliyelim „x“ ler „y“lonlar.Eşitlediğiniz zaman başlangıç da ki bir le dokuz arası rakkamlar çıkmazmı...
Ya bilinmiyenler; gizemlerin simgesi "sıfır".Bizleri her zaman şaşırtmışdir.
Elimizdeki rakkamın arkasında çok şeyler sunmuş;önünde ise çok şeyleri alıp götürmüşdür.
Çocuk olmak hiç büyümemek veya büyüdükten sonra tekrar çocuklaşmak.Aradaki geçen zaman ömrün törpülendiği yaşam değilmidir...
Gelin hep birlikde bu hafta sonu çocuk olup o kırılma noktasını beklemiyelim.
İyi hafta sonu dilekleri ile.
Saygılar.

4 yorum:

Dikkat! biyo var ! dedi ki...

Erdil baba ne güzel anlatmışsınız.
Sizin nesil şanslı çocukluk geçirdi.Bu nesil ise şanslışansız çocukluk bence.
Hele zeytine olan yazı yorumunuz içimi acıttı.Hem de arkada oturtuluyorum ha:(
Yakında huzurevine de bırakırlar beni desenize:)

ERDIL dedi ki...

Can kizim ,bio hocam her neslin cocuklari sanslidir.Zeytin kizim
arka koltuk emniyetli oldugu icin oturtacaktir.Huzur evine gelince bio kizim yapmadigi icin Zeytin kizimda onun ne oldugunu hicmi hic bilmiyecektir. ha:(birakmazlar,birakmazlar:)

birisinin yeri dedi ki...

Erdil Baba, o fotograftaki sensin degil mi? Vay be diyorum, nereden nereye. Yasam aritmetigi tanimlamana da bayildim. Uzerinde cok dusunmussun belli. Zihinsel aktivasyonlarina biraz ara ver yahu:)
Ben bile dinlenmeye zaman ayiriyorum artik ona gore..
Bayramini tebrik eder, kurban bayramini ailenle ve sevdiklerinle gecirmeni dilerim. Saygilarimla

ERDIL dedi ki...

Üstadim zamani civiliyemedim.Aradim durdum meger öyle bir civi yokmus.Gecen zamanani
resimler anlatti.Cocuktuk,cocuk olduk.
Simdi büyüklerimiz, sizleri gözleyip bir seyler ögrenmeye calisiyoruz.
Sevgiler