Cuma, Ekim 17, 2008

UH...



Adalet Bakanlığı’nda yapılan toplantılarda çok tartışılacak öneriler geldi

1) Medeni Kanun ve Türk Ceza Kanunu’ndaki (TCK) evlenme yaşı 14 olsun. 2) Eşin tecavüzünde 7 yıl olan ceza 1 yıla indirilsin. 3) Reşit olmayanla cinsel ilişki suçunda şikâyet koşulu 15 yaşından 14 yaşa indirilsin...

Adalet Bakanlığı’nda yapılan bir toplantıda, evlenme yaşının 14’e indirilmesini öngören, tecavüzcüyle evlenme durumunda cezanın ortadan kalkmasını sağlayan ve reşit olmayanla cinsel ilişkide şikâyet yaşını 14’e indiren yasa değişikliği önerileri üzerine tartışmalar yapıldığı ortaya çıktı.K.Gazeteler.

Örnekler :MALATYA - Ü. G. Ö. 14 yaşındayken pazarcılık yapan 17 yaşındaki A.T. tarafından kaçırıldı ve tecavüze uğradı. Aileler araya girince sorun adliye yerine imamın önünde 'çözldü'.
Sonuc : Yaşadığı olaylara dayanamayan Ü. G. Ö'se önceki gün babasına ait kurusıkıdan bozma tabancayla başına ateş ederek hayatına son verdi. İlköğretim çağında tecavüze uğrayan Ümmi Gülsüm'ün "Arkadaşlarım okula gidiyor, ben ise anne oldum. Bunlar olmamalıydı" dediği öğrenildi.
Yedi kardeşin en büyüğü olan Ümmi Gülsüm'ün, cenazesi dün ikindi namazını müteakip kılınan cenaze namazının ardından Malatya Şehir Mezarlığı'nda ailesi tarafından sessiz sedasız toprağa verildi.

Türkiye Birleşmiş Milletler Genel Merkezinde 1990- 29-30 Eylül tarihleri arasında toplanan “Çocuklar için Dünya Zirvesinde” ilk kez imzaya açılan Çocuk Hakları Sözleşmesini toplantıda bulunan dönemin Cumhurbaşkanı Turgut Özal ın imzalamasıyla sözleşmeye ilk imza koyan devletler içinde yer almıştır.

Peki kimler çocuk sayılır ?

Madde 1: Bu sözleşme uyarınca çocuğa uygulanabilecek olan kanuna göre daha erken yaşta reşit olma durumu hariç, on sekiz yaşına kadar her insan çocuk sayılır.

Beni bağlıyan yorum :
Gazetelerin yazdığı gibi Adalet Bakanlığında böyle tekliflerin konuşulduğuna inanmıyorum.
Nedeni ne olursa olsun, neye hizmet ediyorsa bile.Hakikaten böyle bir teklifde bulunan
kisi 100 binlerce olaylardan bir tanesi olarak gösterdiğim örneğin suçlusu olur.
Nokta koymak zorundayım eğer devam etmeye kalkarsam yazacaklarımdan dolayı kendimi tanımaz olabilirim.
Erkek olarak değil insan olarak utanılacak bir durum.
Saygılarla.

3 yorum:

FİGEN KARAVAŞ dedi ki...

Erdil babam,
sabah haberlerde duydum inanamadım ! Delirdim resmen ve detaylara baktım hemen netten.
Boyle igrenclik olur mu ? Hangi aklı hangi mantık bu !!!!...
Bu adamların yaptıkları nedir ! Kim bunlar ! Bu ülke gormedigi kadar rezillik goruyor bu hukumetle.
Git 14 yasındaki kızlar tecavuz et sonra evlen kurtul diyor devlet işin ozu bu ! Niye birini!! kurtarmak için, hazır onu kurtarırken ohh yas 14 e dussun işimiz kolay olsun herkes evlensin, kızlar egitim almasın pek guzel.
Ustune de 4 evlilik ohhhh işlem tamam...
Valal ben en makul bu kadar yazabildim zira sildim sildim durdum uslup fazla kaymasın diye Ama yukarda gercekten Allah var ve ben gorecegim insallah dunya gozuyle yapılanların sonucunu ....

saygılarımla babacıgım.
Figen Karavaş

ERDIL dedi ki...

Demin haberlerde Adalet Bakanligindan böyle bir sey yok diye haberi yalanladilar...
Nabiz yoklama...
Can kizim biraz gerilere döndügümüz zaman Tarihte Türk kadinini tanidigimiz zaman nerden nereye getirildigini cok acik görebiliriz.O kadini en güzel Cumhuriyet'in kurucusu Ataturk cok iyi biliyordu.O kimligi Cumhuriyetle birlik de tekrar verdi
ne yazik ki tekrar alinmaya calisiliyor.
Keske kadinlarimiz biraz olsun Tarihdeki Türk kadinini biraz olsun tanimaya calissalar.
Sevgilerle.

FİGEN KARAVAŞ dedi ki...

Erdil babacıgım,
Bu adamlarım genel tavrıdır, piyasıyı yoklamak, nabız yoklamak baktılar sesler yukseldi ; YOK CANIM OYLE SEY ? derler. Biz enayiyiz cunku kendimiz uydurduk !
Hey guzel Allahım..

Saygılarımla,
Figen Karavaş