Pazar, Mart 02, 2008

PAZARIN SOHBETI...


*Tarih dersi okullarda niye okutulur hala anlamış değilim...
Eğer biri çıkarsa; tarihini bilmeyen kimliğini de bilemez, derse .
Bende ona hadi be derim.
Yok bir başkası çıkıpda; tarihi okuda oradan ders al derse bak o zaman biraz düşünürüm.
O zamanda tarih dersini bu günden, geriye doğru okumam lazım.
*Milletçe okumayı sevmiyoruz.Kaç kişi gazete alıp okuyor bu ülkede ?
Ne zaman bir oturum olsa duyduğum cümlelerden bir tanesi.Yeni trend ise eğitim.
Keşke biri çıksada; bu kelimeyi lügattan çıkarsa hiç olmazsa her yanlışın müsebbibi olmaz.
Biri çıkıpda; ortaya bir cümle atsa kimliğine bakılmadan en az gündemde haftalarca kalır !!
*İşsiz birine sorsam ne iş yaparsın diye.
Ne olursa yaparım derse.
Bilinki o bir uzmandır.O bir dünya harikasıdır...
Nedenmi? Eh kolay değil, bütün işlev görecek uzuvlarını çenesinde toplama yeteneğine sahipdir.
Ömrümün yeteceğini bilsem bu konuda istatistik yapardım.Devamlı başa döneceğim için !
*Güvensizlik kelimeside bu günlerde aldı başını götürüyor.Kendi fikirlerimizi kabul ettireceğiz diye.Dinlemiyoruz.Farkına varmadanda güven denilen nesneyi kaybediyoruz.
*Kızmanın artık değerini kaybettik; çoğaldıkça ne işe yarıyacağını bile bilmez olduk.
O kadar ki,her şeye kızıyoruz bir türlü kendimize sıra gelmiyor.
*Uzman gibi yaşamımızda her konuyu sık inceliyip,sık döküyoruz.Bide bakmışız ki bizi hiç ilgilendirmiyor.
*İçkinin haram olduğunu söylüyoruz.24 saat içmeden, sarhoş gibi dolaşıyoruz.Sarhoşluğun adını değiştiriyor Stres diyoruz.Keşke 24 saat yerine bir kadeh atıpda ayık dolşsak.
*Ülkemizin % 99 müslümandır diyoruz.Ramazanda tv.lerde dini konularda bilgi veren İlahiyetçilerin söylediklerini dinledikden sonra çevremizde % kaç müslüman olduğunu
anlamakda güclük çekiyoruz.
*Laiklik elden gidiyor diye yırtınıyoruz.Önüne gelen ben laikim diyor.O zaman korku niye.Acaba onun hakikaten ne olduğunumu bilemiyoruz.
*Koalisyom hükümetleri ile zaman geçirdik.Keşke çoğunluk olsada işlemler daha çabuk yürüsede diye özendik.
Meclis tv.sinde en hoşuma giden görüntü "kabul edenler,etmiyenler.Kabul edilmişdir"
Demekki sandık başına geçince bir kere daha düşünüp unutkanlığımızı yenmemiz lazım.
*Pazarın Sohbeti adı altında buraya kadar okudunuzsa.Sakın ciddiye almayın okuduklarınızı.Sadece mizahla ilgili bir yazı yazabilirmiyim diye kendi içimden geçenlerden Alıntı yaptım.
Saygılarla.

2 yorum:

etki alanı dedi ki...

Merhaba Erdil bey,
-Gazete okuyanları sayarsanız,beni de ekleyin..
-Şu günlerde işsizim,ne iş olsa yaparım diye yırtınıyorum.."Yaşın 49 teyze sen git temizlik işi yap" diyorlar..Temizlik için başvuruyorum,taş çatlasın en fazla 40 yaş civarı aranıyor..
Ne diyebilirim..
-Ben laikim diyorum..Ama hala "nutuk" kitabını okumuyorum.Alıntılarıyla avunuyorum.SUÇLUYUM..Ama kormuyorum..Bir salgın var şu anda..Geçecek..

Ve bloğunuza Sunyy'nin tavsiyesiyle geldim..Hala buradayım..
Saygılar..
TüTü

ERDIL dedi ki...

Sayin Tütü bi dokununca simdilik bin ah duyabiliyoruz.
Yakinda kulaklarimiz öyle bi sarkacak ki minder sanip üstüne oturacagiz.
Hepimiz dertliyiz ben sizdende dertliyim.Yas 60 oldu hala bir ilk okul diplomasi alamadim.
Cakildik kaldik ilk okul 4.ncü sinifda.
Saygilarla.