Pazartesi, Nisan 09, 2007

MIMAR SINAN...


Mimar Sinan (15 Nisan 1489 - 9 Nisan 1588)Mimar Sinan Kayseri’nin Ağırnas köyünde doğdu.Bu gün 9.Nisan.2007 yi gösteriyor.Aradan tam 419 yıl geçmiş o büyük mimarın aramızdan ayrıldığı.Bu gün dahi eserleri hala ayakta dimdik duruyor.Bizler Ulus olarak çok şanslıyız.Bütün dünyanın unutamıyacağı liderleri sanat büyüklerini yetiştirmiş olmakla.Onların eserleri üzerinde hala kitaplar yazılıp çizilmektedir.O büyük mimarın bizlere bıraktiği eserleri buraya yazmaya kalksam sayfalar da yer kalmaz.
Bazen düsünüyorum onun bu miraslarını bu günün insanı olarak hak ediyormuyuz.Daha doğrusu sahip çıkabiliyormuyuz.
Bunun cevabını verebilmek için bu gün hala ayakta dimdik duran bu eserlere nasıl sahip çıktığımıza bir bakalım.
Ben burada daha çok şey yazmak isterdim.Bu yazımın devamını duyarlı benim gibi içi yanan blog kardeşlerime bırakıyorum.
Saygılarla.

Hiç yorum yok: