Salı, Ocak 23, 2007

BEYAZ HALKA ...

Beyaz Halka Bizler Kriminal magdurlara yardim ediyoruz.Diye yaziyor resmin üzerinde.
Firtinalari az bir hasarla arkamizda biraktik.E dogayi o kadar alt üst ettik ki bunlar belki de en güzel günlerimiz.Bu gün sizlerle belki aklimiz dan gecmiyen bir konuyu ele alacagiz.Internet sayfalarin da aradim bulamadim eger bu konuda bilgi sahibi iseniz lütfen yazin yorumlariniz icinde.
Biliyorsunuz ki, icinde yasadigimiz bu ortam icersinde her an bir madur durumuna düsebiliriz.Bu durum karsisinda Demokratik Devlet Hukuk sistemi hemen devreye sokar suclu adalet önünde muhakemesi yapilarak.Gereken cezasi Hukuk sistemi icersinde verilir.Bir yerde siz magdurun ugradigi haksizligi cezalandirir.Suclu kamu oyu önünde tecrit edilmis cezasi bitene kadar aramizda bulunmasi önlenir.Hukuk sistemi icersinde savunmasi icin bir avukat dahi verilir.Sorgulanmadan evvel muayenesi yapilir ruhi durumunun bozuk olup olmadigi doktor kontrolü tarafindan belirlenir.Artik o suclu Devletin sevkatli kollarindadir.Yaninda onu her tehlikeye karsi koruyacak muhafizlari vardir.Onlarin refakati ile muhakemelere gelir gider.Dedim ya o artik Devletin sevkatli kollari arasinda cezasi bitene kadar kalir.
Simdi gelelim benim merak ettigim konuma anliyacaginiz magdur tarafa.Sucsuz zarar görmüs kisiye.Yaralanmistir,sakat kalmistir,Ruhi psikolojisi bozulmustur,artik yasantisi hic bir zaman eskisi gibi olmiyacaktir artik yasami bundan sonra degismistir.Zorlu günler onun icin baslamistir.Yanliz onun icin olsa gene iyi cevreside bu cenberin icindedir.O alisa gelen ritim bozulmustur.Önünde onu bekliyen yanliz karanlik günler vardir.Psikolojik bozukluklar,Tedaviler belki de hayati boyunca tasiyacagi kabus dolu günler,sakatliklar.Bu arada adalet önünde tek basina ayni seyleri tekrar yasamasi suclu ile göz göze o anlarin tekrarlanmasi. Bu sürec icinde hep yanlizdir.O anda onun elini tutacak kimse yoktur yanin da.Ailesi haricinde peki onlar birer psikologmudur ne kadar yardim edebilir.Onlarin da bu sok icinde yardima ihtiyaclari yokmudur ?
Ya magdurumuz kimsesiz veya egitim düzeyi düsük bir kisi ise.Adalet yerini her zaman bulur suclu adaletin sevkatli kolu arasinda cezasini ceker.Magdur ise ona hic bir faydasi olmiyan adalete sevinir.Dosya artik kapanmis adalet yerini bulmustur.Peki ya magdur onun dosyasi o anda acilir.
Simdi sizlere soruyorum.O suc islendigi andan itibaren magdurun yaninda ona refakat eden onun icin, her zaman tipki sucluya acilan kollar gibi bir kurum veya bir dernek varmidir.Benim tek merakim bu.
Burada bu Kurumun adi Weiße Ring "Beyaz Halka" Peki Türkiye de bu kurumun adi nedir.Lütfen biliyorsaniz yazin.F tipi ceza evlerinden de önemli !...
Yoksa Adaletin Terazisi esitlenemez...
Saygilarla

1 yorum:

WarhaWk - Cenk dedi ki...

Doğru söze söylenecek bir şey yok..
Saygılar,Cenk