Salı, Ocak 16, 2007

ISTANBUL TRAFIK !..


Gecen hafta Sayin Basbakanimizin Tv.de Istanbul'un Trafigi ile ilgili careler arasinda 2,5 Milyonu bulan 34 No'lu Plakalarin 2 Milyon da dondurulmasi konumunda bir fikir yürüttü.Eh eski Istanbul Belediyesi Baskani sifatiyla o günlerde kalma problemin hala rayina oturmamis oldugunun farkinda.Aci olan taraf bu durumun Basbakanimiz tarafindan tekrar gündeme getirilmesidir.Her ne kadar ilgili makamlar oldugu halde!..
Tv kanallari hemen ellerine aldiklari mikrofonlar la yollara düsüp vatandaslarimizin bu teklife
nasil baktiklarini sormaya basladilar.Cok iyi olurdan baslayip,Park bulma zorluklari vs.vs.
anliyacaginiz tek kelime ile evet veya hayir diye bir sey yok.Her kafadan bir ses.
Bakalim bu durumda olan Diger ülkeler nasil careler bulmaya calismis.
1.Japonya arabasini Park edecegi bir yeri olmiyana Araba ruhsati vermiyor.Her araba Trafige cikmadan evvel bir Park yerine sahip olmalari sart.
2.Avrupa'da bir cok ülkeler ;Sehir icine girmeyi parali yapmis.
3.Sehir icinde dolasacak olan arabalardan hava kirliligi ile bazi sartlar istiyor.
4.Sehir icinde ki Park yerlerini o sekilde organize ediyor ki.En fazla 1 saat park edebiliyorsunuz.
Bunun karsiliginda sizden ücret istiyor.Uymiyan araclari cektirerek agir ceza ve yüksek cekim parasi aliyor.Bu Resmii plakali araclar icinde gecerli oluyor.Onlarda vazife geregi bulunduklari özel park yerlerine Park edebiliyorlar.
5.Sehir ici ulasim agini mükemmel sekilde organize ediyor.
6.Yollarin kamu tasimaciliginda kullanilacak bölümlerini ayiriyor yanliz onlara tahsis ediyor.
7.Yesil yollar yapiyor.
8.Sehir icinde ulasim noktalarina sponsorlar kanali ile bazi noktalardaki ulasimi bedava karsiliyor. Büyük alisveris merkezlerini Sehir disinda kurulmasina tesvik ediyor.Is saatlerini baslangic ve bitis saatlerini ayri ayri organizesini sagliyor.
9.Sehirler arasi ulasimi sehir cevre yollari ile karsiliyor.
10. Sehrin Trafigini hangi kavsaktan ne cesit arac gectigini,Hangi saatler arasinda yollarin sikismasini.Trafik lambalarin hangi saatler arasi durma gecme zamanini ayarliyabiliyor.
11.Araba Radyolarinda bulunan Trafik haberlerine ait durumlari arac kullananlar ister baska bir kanali dinlesin isterse Cd.sini dahi calsa vermis oldugu bir sinyalle radyo dan ulasabiliyor.
Bu gün bu donanim kullandigimiz her araba radyosunda mevcut.
Aklima gelen bir kac maddeyi siraladim.Daha buna benzer bir cok önlemler var.
Simdi Yukarda Maddeledigim konulari bize göre acmaya calisalim.
1.Bu gün aynen her yapilan binanin yeterli kadar araba park yeri olmasi gerekir.Bizler planlarda gösterilen yerleri ya Dükkan olarak veya baska amaclarda kullaniyoruz.Denetlemeler yeterli degil.
2.Daha evvelden yapmis oldugu tesbitlerle sehrin hangi sinirlari Trafik de sikismaya neden oluyorsa.O bölgelerin giris noktalarina Arabanizi Park edip birakabileceginiz alanlar yapip."Tabiiki Park ücreti alinmiyor."Hemen Park yerlerinden sehir icine ulasimi sagliyacak
Toplu Tasima araclarini yerlestiriyor.Demek ki siz bir noktaya kadar geldikten sonra Toplu tasima aracina biniyorsunuz.Aracinizi kullanamazsiniz diye bir hakki olmadigi icin sizden illa da arabamla gidecegim derseniz size senelik bir giris müsadesi veriyor bu da yüksek rakkamlar tasiyor.Eger bu kanunu ihlal ettiginiz taktirde önce agar para cezasi,sonra trafige cikma yasagi.
Tekrarlari karsisinda hapis cezasina kadar gidiyor.
3.Insanlari yogun bulundugu yerlerde eger arabaniz da kirliligi önliyecek filitresi olup olmadigina bakiyor bu arabanizin ruhsatinda yazili.Yoksa girmenizi yasakliyor.Eger kullandiginiz filitre o günün sartlarina dair bir norm tasimiyorsa sizden gene ücret aliyor.
4.Sehir icindeki Park yerleri alisveris Merkezleri haricinde Park saatleri ile ve bunlarinda park ederken almis oldugunuz biletinizi caminiza koyarak kontrolü saglikli olmasini sagliyor.Eger yazili saat icersinde arabaniza dönmediginiz taktirde agar cezalar ödüyorsunuz.
5.Sehir icindeki iki veya üc seritli yollarin yanliz bir tanesini size ayiriyor diger seritleri Toplu tasimiya ayiriyor.Kontrole gelince Toplu tasima yapan araclarin eger onlarin yollarini ihlal etttiginiz taktirde sikayetleri sizin agar bir ceza yemeniz icin yeterli oluyor.Tabii bu durumda Toplu tasima sizin özel arabaniz dan cok daha seri calisiyor.Taksiler Duraklarinda bekliyor.
Hareketlerinden sonra ulasdiklari noktadaki diger bir duraga girerek müsteri bekliyor.Duraklar senin veya benim duragim diye gecerli degil.Bu durumda da Trafikte bos yolculuk ortadan kalkiyor.
6.Sehir icinde bazi saatler arasi mal indirme ve yükleme icin dükkan önlerinde ki park yerleri
belirli bir zaman icin bu araclara tahsis ediliyor.Tabii bu arada siz onun mali indirecegi yere park etmis iseniz o ikinci seritde durup malini indiriyor.Bu durum karsisinda Trafigi kapama nedenine sebep oldugu icin ona yazilacak ceza otamatik olarak size yaziliyor.Bu da en az arabanizin cekilmesi ücreti karsiligi oluyor.
7.Yesil yollar bunlar trafigin akisina göre hazirlanmis yollardir kilometreler ce trafik lambalarinin bulundugu bir yol olup size kac kilometre ile hareket etmenizi gösteriyor.Uydugunuz taktirde hic bir zaman kirmiziya yakalanmadiginiz gibi ulasmak istediginiz yere durmadan ulasabiliyorsunuz.
8.Sehir icinde ki ulasimi sehirde bulunan firmalar tarafindan sponsor olarak ödenen paralarla bedeva hareket etme imkaniniz oluyor.
9.Sehirler arasi yolculuk yapan kisileri cok net bir sekilde isaretlerle göstererek sehir icine sokmadan yönlendiriliyor.
10.Issiz kalmis veya Devlet yardimi alan sihhi durumu yüzünden calisamiyan.Kisiler Devlet den aldiklari maaslarinin yaninda.Ek olarak saati 1 ila 1,5 eura ödenerek sizlere hem bir mesgale hemde aldiginiz maasin yaninda ufak bir yardim sagliyor.Ne mi yapiyorsunuz kavsak baslarinda oturup elinize verilen numaratörlerle gelen gecen arabalari sayiyorsunuz.Bu sekilde iki tas birden vurulmus oluyor.Fakir issiz vatandasina maddi bir katki,diger taraftan her kavsak veya yolun tam olarak hangi saatler arasinda ne kadar aracin kullandigini tespit ediyor.Buna göre lambalarin ve seritlerin sayisini vaya bekleme dakikasini düzeltebiliyor.Her seyden önce hangi yollarin yogunlukla araclar tarafindan kullanildigi belli oluyor.
Anliyacaginiz senin Araba alma hakkini yasakliyamiyor.Bu insan haklarina aykiri oldugu icin.Diger taraftan öyle bir organize ile kendi istegin ile onun kurdugu düzene uymani sagliyor.
Eger bir otobüs söferi almis oldugu yolcu miktari kendisine ön görülen den fazla oldugu taktirde her halde o gün aylik maasini trafik cezasi olarak öder.
Yasaklari bir kenara birakip etrafimiza bir kere bakalim.Yoksa yasaklar, birilerini gene milyoner yapar yeni yeni rant kapilari acilir.Tipki Taksi plakalari gibi.Plakasi kendisinden pahali tek ülkeyiz herhalde.
Saygilarla.


60 Araba ve bir Otobüs: Bir Otobüsün tasiyacagi yolcuyu 60
araba tasiyor.
Iste cözüm .Bu gün yasadigim sehrin nufusu ve büyüklügü Istanbaul'un yarisi.Asagi yukari her kezin bir arabasi var.Bu da Basbakanimizin dondurmak icin yaptigi teklifin 2 misli.
Yollar'a gelince Istanbul'da yollarin genisligi ve cokluguna insallah Berlin Sehri de bir gün kavusur.

Hiç yorum yok: