Pazar, Ocak 07, 2007

PAZARIN SOHBETI...


Dostlar bu Pazar sizlere 25 sene geriye giderek basimdan gecen bir hikaye ile basliyacagim .
Coluk cocuk münibüsümüze atladik vatana dogru yol aldik.Kalabalik aile olunca
münübüs en güzel vasita.Ucaga verecegin paranin 4 birine geliyor. Istedigin yerde konakliyorsun.Bir cok yerleri görme imkanin oluyor.Eh vatanda da ayagin yerden kesecek bir vasitan oluyor.Yola cikmadan evvel gerekli bütün evraklari hazirladik.En mühimi ise hastalandigimiz zaman disardaki ülkelerde tedavi olabilme imkanini sagliyan belgeler. TR 4 belgesi de Türkiye icin gecerli.Neyse bu seneki tatil yerimiz Antalya o zamanlar sehrin icinde bir apartman dairemiz var ama, niyetimiz Kemer'de deniz sahilinde kamp yapmak.Unutmadan söyliyeyim o zamanlar simdi tatil köylerinin bulundugu yerler halka acik sahiller idi.Neyse Antalya'ya indikten sonra evden Cadirlarimizi alip Kemer'de yazlari kurulan bir Kamp yerine yerlestik.Genclik yillarinda hakikaten cok güzel bir sey.Deniz Günes tertemiz bir kumsal hele köylülerin getirdikleri taze meyve sebzeler.Anliyacaginiz 4 dörtlük.Bencezin unuttugu tek sey Günesin Avrupa da alistigimiz günese benzememesi.Bende bayagi bir alerji yapti.Care doktora gitmek.Biraderler Antalya da oturuyorlar hemen filanca doktora gidelim agbi dediler.Yoo dedim
ben sigortaliyim dogru hastaneye dedim.Benim birader agbi sen ne diyorsun.Burasi Türkiye gel doktora gidelim.Tutsa tutsa iki sigara parasi senin icin.Bende inat yok dedim.Benim elimde TR 4 var pasa pasa SSk.ya gider tedavi olurum.Neyse efendim uzatmiyalim hastaneye vardik.O da ne, sanki bir Panayir yeri insanlar üst üste tipki sinema dagilisi.Bu ne dedim, dediler.Burasi
böyle bende inat gectim siraya cildiyeci icin bir numara aldim.Basladim beklemeye benim birader agbi gel inat etme sira gelmez diyor, bense niye gelmesin herkez nasil bekliyorsa bende beklerim diyorum.Bir ara Doktorun kapisinda iri yari mavi önlüklü bir adam gördüm.Bu ne is yapiyor diye biradere sordum o da insanlarin sirasi ile ilgileniyor dedi.Kalktim yanina vardim Selamün Aleyküm kardes bak bakalim su numaraya, ben daha ne kadar beklemem lazim diye sordum.Adam kagidi eline aldi söyle uzun uzun sanki bir rapor kagidini incelermis gibi baktiktan sonra yarin saat 4 ile 5 arasi siran gelir dedi.Bende biradere dönüp bak iyiki sormusuz hadi yarin saat 4 de gelelim diyip kampin yolunu tuttuk.
Ertesi gün saat tam 4 de oradaydik.Inanin 10 dakika ya bekledik ya da beklemedik.Bizim numara cagrildi.Helal olsun o kapida bir haftalik trasli iri yari adama, adam bilgi sayar gibi.
Bir bakisda siramin ne zaman gelicegini bildi e kolay degil o kadar insanla ugrasmak tecrübe konusuyor tabiki.Iceri girdim beyaz gömlekli bir hanim doktor.Suratima bakmadan elimdeki
kagitlari alip neyiniz var dedi ben daha sirtimda kirmizi demeden .Bu yazdigim merhemi günde iki defa sürün bir seyiniz kalmaz diyiverdi.Masallah uzman dedigin böyle olur suratima bile bakmadan.TR 4 kagidini görür görmez bir de "sirtimda kirmizi" kelimesi ile bir dakika icinde teshisi ve ilaci yaziverdi.Ne mi oldu diye soracak olursaniz Uzman doktorun dedigi gibi 1 hafta icinde bütün dertlerim bitti.Buraya kadar sabirla benim hikayemi okudunuz.Simdi 25 sonra
gecen bir yeni bir olayida burayi tikliyarak okuyun.Bu da Zeyno Anne'nin blogunda ki yazisi.
Pazartesi günü de bu konuyu iyice bir ele almiya calisalim. 25 sene icersin de nelere ulasabilmisiz.Müsterek sitemiz de 1 ay boyunca EGITIm dedik,bir ayida SAGLIK konusuna ayirmistik.Demek ki yazicak daha cok sey varmis.
Kalin saglicakla Huzur dolu Pazarlar.

2 yorum:

zeyno dedi ki...

Erdil Baba, 25 yıl neleri değiştirmiş, ben söyleyeyim, hasta yoğunluğu inanılmaz artmış, muayeneye girmenle çıkman arasındaki süreyse aksine inanılmaz azalmış:((
Zannediyorum 40-45 saniye sürüyor muayene faslınız.. dakika bile değil!!!Hasta geliyor, doktor yerinde yok, organizasyon sıfırın altı vee daha çok şey var malesef...

ERDIL dedi ki...

Zeyno Anne burada da bazi seyler degisti.Ama Sosyal garanti hala ayakta.Bakalim ne kadar zaman daha dayanabilecek.Birazda suclu bizmiyiz bilemiyorum.Eger bir gün Yesil kart ortadan kalkarsa bu durumlar düzelebilir.Yesil kart sistemin en büyük ayibi.Simdiye kadar gecen bir zamanda Yesil karta ihtiyaci olan bir vatandas olmamasi gerekirdi Saglik konusunda.
Sayg.