Perşembe, Mayıs 08, 2008

YAŞLILIK


Uzun zamandır maratondayım, şakamaka !
Yarım asırı geçti.Bir bakıyorum bu yarışta geride kalmışım.Bir hamle yapıyor, öne geçiyorum.
Bu telaşta benle başlıyan bazı dostları da kaybediyorum; şakamaka !
Yorucu değil desem yalan söylemiş olurum.
Başlangıç da seyircim çoktu :
Dedem.Nenem.Anam. Babam.Hala. Teyze .Amca. Dayı,velasıl tüm sülale ne alkış, ne tezerruhat, şakamaka !
Sonra tek tek kayboldular.
Bir ara genç bir kız yanımda koşmaya başladı, sonraları gençler katıldı bu maratona ne koşuş bu Allahım; şakamaka !
Bir ara baktım ; yanımdaki kız gençliğini sormaya başladı bana ! Gençlerin de , gençlerini göstererek.
Diyecek bir şey bulamadım.
Son kelimeleri mırıldandım ; şakamaka !
Bilmem hiç farkına vardınız mı ?
Bu maratonda gece de koşturuyorlar adamı, kadını; şakamaka !
Bazen insanın gülesi, ağlıyası geliyor.Düşen kalkanı görünce.
Hele hele o ter içinde kalmışken sağdan soldan dökülen buz gibi sular yokmu tepeden aşağı ; şakamaka !
En çok bir de neye kızıyorum biliyormusunuz ?
O kürsüden ne söyledikleri anlaşılmayan adamlara.
Ağızlar da borazan yorulmuyorlar da; şakamaka !
Çok sükür bazen iki, bazen de dört sene de bir karşılaşıyorum o seslerle.
Tabii ben koşuya devam...
Bir ara söyle bir bakayım ne yol almışım diye .
Tuuu unutmuşum gözlüklerimi, seçemiyorum artık katetdiğim yolumu.
Eh böyle olunca ileriye bakmaya da cesaret kalmıyor; şakamaka!
Aman dostlar Maratona başlamadan evvel alın gözlüklerinizi yanınıza yoksa sizde olursunuz ilerde, benim gibi;
şakamaka !
Ortada.

Gününüz, maratonunuz, aydınlık, güneşlik olsun.

Beylerbeyli
" Sayın Tülay kardeşime "
Saygılarla.

Hiç yorum yok: