Cuma, Şubat 23, 2007

MIZAH GIBI...


Gençliğimde zevkle okuduğumuz yazarlarımızdan Aziz Nesin'ler,Rıfat Ilgaz'lar.Onların yazdıkları kitaplar bizlerin içine o kadar işlemiş ki.Çocuklarıma anlatırken, o ince mizahları katıla katıla gülerlerdik.Ne yazık ki o ince mizahı torunlarıma anlatamıyorum.
Neden mi ?
- Buyrun :
Yorgun argın işten eve geliyorsunuz.Kapıyı açtığınız an şoktasınız.İkramiye size vurmuş.Hırsız sizi soymuş..
- Şok,
- Sonra öğreniyorsunuz hırsız kapınızı açmamış.
- Burada biraz tebessüm.Kapıyı açan çilingir Polis nezaretinde.
- Şimdi şaşırıyorsunuz.Sizin ziyaretçiniz Haciz Memuru.
- Daha da şaşırıyorsunuz.Nedenmi ? Çünkü sizin hiç bir yere borcunuz yok.
- Araya biraz zaman koyalım "araştırma süresi"
- Çözüm Meğer Haciz memuru kapı numarasını şaşırmış.
- İnsanlık halı olur böyle şeyler.Peki mizah nerde? Bir başkasının böyle yanlışlığına mı gülelim.
- Aşkolsun size biraz olsun beni tanıyorsunuz..
- Ben gülmekten yazamıyorum.Niyemi kadın giden eşyalarını alamıyorda ondan.Alabilmesi için
Mahkemenin neticelenmesi ve bir karara bağlanması lazım...
Şimdi bana hak verdinizmi neden torunlarıma o kitapları okuyamadığımı.Gülmezler,gülemezler artık onlar birebir her gün yaşıyorlar.
Saygılarla.

2 yorum:

zeyno dedi ki...

Her şeyin olabilirliğini görüyorlar , tam da bu yüzden bizim güldüklerimize gülemiyor onlar...
Bu olayı duymamıştım, gözden kaçmış ama inanın ben hala gülebiliyorum....

ERDIL dedi ki...

Zeyno Anne o kadar cok ki hangi birini okuyacaksin.
Hatirliyormusun müsterek bir sitemiz vardi.Onun yüzü gene degisti.Cocuklara genclere ait bir site oldu.Oraya artik onlar yazacak.Eh sizin hanede de iki yazar oldugunu biliyorum duyurulur.
Saygilarla.