Cuma, Şubat 09, 2007

SOBELENMISIM...


Zeyno Anne tarafindan sobelenmisim.Verilen söz tutulur.Bakalim neler yazabilecegim.
1. Istanbul Beylerbey'in de dogdum.5 generasyon orali oldugumuzu tesbit etmistim.Ilkokulu kismen orada sonrada Kurtulus Ilk okulunda bitirdim.Ordan sonra Yatili olarak Italyan Ticaret Lisesi.Yüksek tahsil icin Italya.2 sene sonra yarim birakarak Türkiye'ye dönüs.Askerlik dönemi. 1,5 sene kadar Devlet memurlugu.Tekrar Yurt disina Almanya.Cevre cilik egitimi.12 sene kadar bir firmada calistim.12 senenin sonunda firmayi satin aldim.18 sene kadar Isveren olarak calistim.5 defa kalp krizi nedeni ile erken emekli olmak zorunda kaldim.
2.Iki kizim bir oglum var.3 tanede Torun.Torunlari en büyügü 15 en kücügü 5 yasinda.Emeklilik döneminde Sosyal islerde sihhatin müsade ettigi kadar aktif calisiyorum.Tabii maddi karsilik görmeden.
3.Hayatta af edemedigim tek sey bilerek yapilan hatalar.Bilhassa kendimin yaptiklari asla affetmem.Konusmaktansa dinlemeyi tercih ederim.En nefret ettigim sey bos konusanlardir.Hemen kacarim.Bilgec kisilere hürmetim sonsuzdur isterse ufacik bir cocuk dahi olsa bas üstünde tutarim.Dinime ve inaclarima cok bagliyimdir.Elimden geldigi kadar bütün vecibeleri yerine getirmeye calisirim.Yobazlardan da nefret ederim.
4.Cocuklarim bana cok disiplinli oldugumu söylerler hatta bazen Disiplin yüzünden Despotlasirmisim bile.Ögrenmenin sonsuz olduguna inananlardanim.Insanlari cok severim.Hayvanlara karsi büyük bir respek duyarim.Bitki dünyasi birazda meslegimle ilgili oldugu icin hayran oldugum bir yasamdir.Cocuklugumdan beri tek tutkum Motorsiklet olmustur.13 yasimdan beri hep bana eslik etmistir.Yaz kis her gün ona binerek dogaya acilirim.
5.Fazla romantik, gözleri cabuk dolan.Tam aksine cok soguk kanli olabilen bir insanim.Yeni yetisen generasyona hayranim.Bizlerin onlara biraktigi agar yükün altindan kalkabileceklerini inanlardanim.Atatürk ve o Cumhuriyeti kuranlarin hayraniyim.Allahin isine karismak dogru olmaz ama uzun bir zaman daha aranizda kalacagima inanmiyorum.Ama bu güne kadar yasadigim hayati tekrar Dünya ya gelsem aynini yasamak isterdim.Dolu dolu bir yasam.Son cümlelerle bitirmek gerekirse sizlere bir sirrimi vereyim.Mutlu olmak istiyorsaniz.Insanlari cok sevin.Hayvanlari respekteyin.Bitkilere hayranliginizi hic bir zaman eksik etmeyin.Eh adet geregi bende Nicomedian kardesimi sobeliyeyim.
Saygilarimla.

7 yorum:

zeyno dedi ki...

Erdil Babaaaa, 5. maddede hem ortak yönümüz çok, hem de beni üzen bir cümle...
Daha uzun zaman birlikte olacağız bu sayfalarda,aramızda kilometreler olsa da yüreklerimiz aynı doğrultuda, aynı amaçlar için çarpıyor olacak...Son günlerde neler yaşadığıma yazılarımdan şahit oldun, hastalığım sırasında öyle anlar yaşadım ki, tamam şu anda ölüyorum, bundan ötesi yok dedim, kesinlikle nefes alamıyordum,eşim ve çocuklarım da benimle birlikte o sahneleri yaşadılar, sanırım pıhtı akciğeri zorluyordu ama geçti bak, buradayım, dediğiniz gibi Allah ne zaman isterse o zaman, bunun hastalıkla, yaşla ya da başka şeyle ilgisi yok...O yüzden sakın böyle düşünmeyin, uzun zaman buralarda olacağız inşallah,sağlık ve sıhhat dolu olarak....
Sobeme cevap için teşekkürler....

ERDIL dedi ki...

Zeyno Annecim bunu ben demiyorum tib diyor.Ben bana söylenenlerini harfiyen yapiyorum.Bu hastalik ise bizde ailede var.Benim yasima erisen cok az.3 Ay evvel yegenim Hakki Erdil'i adasimi da ayni sekilde kaybettik.Tabii ben kafama takmiyorum.Tek uykuda yakalamasin o zaman yapilacak birsey kalmiyor.
Bu sekilde yasamin piskolojik olarak nasil gececegine dair gerekli yardimi ve bilgileri tibbi kurslarda aldim.
Gerisi Yaradana kalmis.Nasil olsa hepimiz yolcuyuz.Mühim olan genc nesil dolu dolu yasasin bir de sira bozulmasin.
Sevgiler.

ERDIL dedi ki...

Tek arzum Motorsikletle Buradan Türkiye'ye gelmek.

ZeYNeP dedi ki...

Erdil babacım merhaba,
Ne guzel yazmıssınız cok keyif aldım sizi daha yakından tanımaktan. 5 kere kalp krizi, ve hala bu yasamda sosyal sorumluluklarınızı boylesine yerine getiriyor olmanız ne mutlu, darısı basımıza..

elinize yureginize saglık,
Figen

ERDIL dedi ki...

Figen kizim sizler iki arkadas zaten bunun icinde degilmisiniz.O yogun yasan icinde o güzel yemeklerinizi bizlerle paylasmiyormusunuz.Iyiki sizleri tanidim.
Sayg.sevgilerle.

Deniz Kamcez dedi ki...

Ne güzel, Türkiye, İtalya ve Almanya’da ilginç bir hayat yaşamışsınız. Sevdiğiniz mesleği yapmış ve torun mutluluğunu görmüşsünüz. Dediğiniz gibi dolu dolu. Darısı başımıza...
Benim en dikkatimi çeken özelliğiniz, yeniliklere de çok açık oluşunuz. Siz her zaman hepimize sayfanızda yaptığınız yeniliklerle (müzikler, videolar ekleyerek vb.) yol gösteriyorsunuz.
Öte yandan da burada konuştuğumuz sosyal veya bireysel sorunlara, yaşadığınız Almanya’nın getirdiği çözümleri de göz önüne alarak ve Türkiye ve Almanya gibi iki ayrı dünyayı bilip karşılaştırarak önerilerde bulunuyorsunuz. Bu yazılardan politikacıların, karar alma konumunda olanların ilham alması gerektiğini düşünüyorum.
Kendimle ilgili fikrimse ankete hiç de uygun bir aday olmadığım. Çünkü kendimi iyi özetleyemem sanırım ama deneyeceğim bakalım, ne olacak...

ERDIL dedi ki...

Sn.Nikomedian önce o güzel iltifatlariniz icin tesekkür ederim.Uzakdan bakildigi zaman bir baska acidan görülüyor.Öyle bir genlere sahibiz ki yoktan bir Cumhuriyet kurmusuz.Yoktan inkilaplar yapmisiz.Daha büyük sehri görmedigi halde Gurbete cikmis kelimeleri hecelemiyem vatandasim milyonluk makinalari kullanmayi bir kalemde ögrenmis bir millet.Tek kusuru hep bir lider aramasi.Atatürk ise milletini o kadar iyi taniyordu ki.Onun icin her birey bir lider idi.Keske inkilaplari cok iyi okuyabilsekte bu yönden de biraz kendimizi taniyabilsek.Avrupali bunu bildigi halde biz ise icimizdeki cevheri bilemiyoruz.Rüzgar nereden eserse essin yelkenin ipleri elimizde oldugu müddetce gemiyi yönlendirebiliriz.Yazilarinizi zevkle okuyor ve bekliyorum.
Saygilar.