Cuma, Şubat 09, 2007

O BENIM ISCIMDI..


Bir gün Telefon geldi, o zamanlar kis bu günler gibi gecmiyordu.Sifir alti 20 leri buldugu zamanlar oluyordu.Kar yagislari, lapa lapa, haftalarca sürüyordu.Iste öyle senelerden bir tanesi.Firmamizin calistigi Sirket bizden yardim istiyordu.Anlastigi firma karla mücadele de yetisemiyormus.Bizlerden kürenen karlarin kamyonlara yüklenerek Sehir disina naklini istiyorlardi.Bende bizim elemanlardan bu isi yapmak isteyip istemediklerini sordum.Tabii ekstra bir prim alacaklarini da ekledim."Meslekleri disinda is yaptirma hakkim olmadigi icin".Tamam dediler.Yanliz bir sartim vardi ya hepiniz veya hic kimse.Kabul ettiler bende onlarla birlikte ise koyuldum.Havanin eksi 20 leri bulmasi nedeniyle bizlere zorlu dakikalar gecirtiyordu.
Bir ara usta basi yanima yanisarak bu arap seninle konusmak istiyor dedi.Bu 25 - 30 yaslari arasinda bir delikanli idi.Usta basiya dönerek ben arap degilim.Ben Palestina'liyim dedi."Filistinli".Kendisine ne istedigini sordugum zaman, sef bize bu gün ekstra ne vereceksin diye sordu.Bende adam basi ikramiye olarak 100._ Mark alacaklarini söyledim.Hemen cebinden 200 Mark cikararak beni azad edin bu parayi arkadaslara dagit ben dayanamiyorum dedi.Tabii bende kendisine bunu bastan kabul etmiyecegini söyledim.Titreye titreye ise devam etti.Ertesi günü Bitkiler üzerine seminerimiz vardi.Kisin calisamadigimiz zaman Doga mühendisimiz.Calisan bu arkadaslara yaptiklari islerin nedenlerini biolojik yapilarini izah ediyordu.Her ne kadar 100% anlasilmasada.Onlarin anliyacagi bir detaya kadar indirilerek.Bir seyler vermeye calisiyorduk.Neyse biz konumuza gelelim.O dün benden gitmek icin af dileyen iscimi bir kenara cekerek.Bu gün nasilsin diye hatirini sordum.Kafasini önüne egerek mahcup bir sekilde iyiyim diyebildi.Biraz Türkce biliyordu.Almacasi yok denecek kadar azdi kac yasinda oldugunu sordugumda 27 dedi.Ne kadardir Almanya'dasin diye sordum 3 sene olmus ilticaci olarak gelmis.Memleket de ne is yaptigini sordum.Kafasini kaldirdi gözleri bonbostu.Yutkundu söyliyecek bir kelime bulamadi.
Aradan bir iki ay gecmisti bir gün yanima geldi.Sef dedi bana bir sey sormustun.Icime batti soruna cevap veremedigim icin.Ilk olarak 7 yasimda tepemize düsen bir bomba ile o meslegi ögrendim.Bir yanda Nenem bir yanda Babam yatiyordu parca parca.Kafasi önüne düstü bilirmisin ne zamandir.Bu harp sürüyor dedi.Almanya'ya gelene kadar benim meslegim bu idi.Kan barut,parcalanmis insanlar elimizde silahlar.Baska bir meslek ögretmediler bize 6 ay dir.
Cali ile agacin ne ise yaradigini görüyorum burada.Hayretle bir seyler ögrenmeye calisiyorum.Kafam her ne kadar almasada.Devam etti burada ki agacin canindan hastaligindan yasamasindan bahs ediliyor.Birde geride biraktigim kardeslerimi düsününce aklim ermiyor.Sef sen akilli bir adamsin gel sen koy benim meslegimin adini.1 sene kadar calisti bir gün kagitlarini alip adi hala konulmamis ülkesine gitti.Bilemem acaba bir agac dikmesini ögrenebilmismiydi.
Eger bir cocuk dogarsa yasadigi yerde yanliz kan ve barut olursa o cocugun meslegi ne olabilirki.
Eger onun adi terör ise meslegi ise Terörüst olurdu.Eger eline bir agac veya cali tutusturulsaydi meslegi bahcivan olurdu.Ani defterinden bir kac satiri paylasmak istedim.

Saygilarla.

1 yorum:

zeyno dedi ki...

Kesinlikle doğru Erdil Baba.....