Salı, Mart 27, 2007

KAPSAMA ALANI..


Siirt'te ''Yılın Doktoru'' seçilen, görev yaptığı köyü ve sağlık ocağını anlatırken heyecanını gizleyemeyen genç doktor Aydın, ''İlk önce onlar da beni biraz garipsedi ama şimdi çok seviyorlar. Türkçe konuşamayan çok sayıda hastam var. Onlarla tercüman aracılığıyla anlaşıyorum'' diye konuştu.

Yoğun kış şartlarının hayatı zorlaştırdığı köyün kendisinden önce 4 yıl doktor yüzü görmediğini belirten Aydın, kışın lojmanının suyu akmadığı için sağlık ocağının önündeki çeşmeden kovayla su taşıdığını, ısınmak için ise sobasında kırdığı çırpıları yaktığını kaydetti.

Bütün bunlar zor gibi gözükse de şikayeti olmadığını ifade eden Aydın, ''Oradaki halk böyle yaşıyorsa ben de yaşarım'' dedi.

Aydın, şunları anlattı:
''Köyde internet bağlantısı yok, elektrikler genelde kesik, yollar kışın kapalı, yazın tozlu. Cep telefonu kapsama alanı dışında ama biz 24 saat vatandaşın kapsama alanındayız. Bu ülkenin insanlarına hak ettikleri hizmeti vermek ve vatanın her yerine gitmek zorundayız. Cevizlik'e gitmekten son derece mutluyum. Şifa verdiğim insanların mutluluğu hiçbir maddi karşılıkla ölçülemez. Tekrar dünyaya gelsem yine doktor olur, yine Cevizlik'e giderdim.''

Şubat ayında köyün yakınlarına çığ düşünce yaralılara yardım etmek için karda 2.5 saat yol yürüdüğünü anlatan Aydın, ''Ama, 1 kişinin öldüğü 7 kişinin ise çığ altından kurtarıldığı olay yerine vardığımda hiç yorgunluk hissetmiyordum'' diye konuştu.Kaynak.Medi.mag.
Saygilarla.

2 yorum:

suveyda dedi ki...

Erdil bey, bu haber benim gözümden kaçmış.
ne kadar güzel.

böyle insanların olduğunu bilmek umut verici.

özellikle insanlar diyorum çünkü, hangi meslek dalı olursa olsun, insan olmak doktor olmaktan daha önde geliyor.

insanlık, doktorluktan daha büyük erdemdir.

fakat ikisi bir olunca yoksulluğun kol gezdiği,insanların herşeyde umut aradığı, kuş uçmaz kervan geçmez yerlerde ne büyük nimet olduğunu benden iyi kimse bilemez.

ve gördük ki tekrar, doktorluk para için yapılabilecek bir meslek değil.

ERDIL dedi ki...

Suveyda kardesim.Inanin aksam tv.de gözlerim dolarak seyrettim.Böyle güzel insanlar oldugu müddetce hayati bir baska seviyor insan.Belki de insan oldugumuzu anlatiyor.
Saygilarimla.