Perşembe, Mart 08, 2007

Saygıyla eğiliyorum.



Bu gün Dünya Kadinlar Günü.Milyarlarca kadinimizin 365 günün den bir tanesi.Onlar Dünya kuruldugun dan bu yana biz erkeklerin her zaman yaninda,arkasina,önünde olmus,
bizleri yetistirmis.Yasamimizin vaz gecilmez bir isigi olmustur.Onlarin anisina iki güzel kadinimizi tanitarak.Bu önem tasiyan günü paylasmak istiyorum.

Nene Hatun:
'Tarihimize "93 Harbi" adıyla geçen Türk-Rus savaşında Erzurum'un Aziziye Tabyası'nda gösterdiği kahramanlıkla adını tarihe yazdıran Türk kadını. Erzurum'da doğdu, tam doksansekiz yıl orada yaşadı. Bir kahramanlık sembolü olarak tanındı ve anıldı. Ömrünün son demlerini "Üçüncü Ordu'nun annesi" olarak geçirdi. 1955 yılında "Yılın Annesi" seçildikten sonra, 22 Mayıs 1955 günü Erzurum'da zatürreeden vefat etti, Aziziye Şehitliğine gömüldü.'

Bu günkü haberleri göz gecirirken, bir sayfa beni gene Sanli Tarihime gömdü. Ey Nene Hatun Nur icin de yat.

Senin torunlarinla gurur duymalisin. Asagidaki haberi gördügün zaman.
22 Mayıs’taki it dalaşında uçağı Yunan F-16’sıyla çarpıştığı için denize atlayan ve Panama bandıralı şilebe çıkan Türk Pilot Yüzbaşı Özdemir’in kurtarılmasının altından bir kadın kahraman çıktı: PİLOT ÜSTEĞMEN AYŞE AYNA. Ayşe Üsteğmen, aksiyon filmlerini andıran bir operasyonla Yüzbaşı Özdemir’i, Yunan askerlerinin elinden alıp, yurda getirdi.

Bu kahraman Türk kadinlari gözlerimi yaşartti. Sizlerle gurur duyuyorum. Payidar olun.

Dünya kadınlar günü anısına.
Saygılarla.

1 yorum:

zeyno dedi ki...

Erdil baba, tüm kadınlar ve kendi adıma teşekkür ediyorum yazınıza...
Benim bilgisayarlar göçtü son yazımdan bu yana hiç blog okuyamadım, hiç yazı yazamadım, dahası tüm belgelerim, resimlerim, maillerim yok olmuş durumda:(( Yavaş yavaş düzeliyor bugün nihayet açılabildi ama blog sayfası açılmıyor yeni yazı yazamıyorum inşallah o problem de bitince kavuşacağım yeniden....