Pazar, Eylül 03, 2006

PAZARIN SOHBETI...


Sevgili Dostlar .21 Nisan dan bu yana beraberiz.Biraz geri gidip nasil tanismistik hatirladinizmi ? Ben bir sey ararken tesadüfen Tirmik Izi'nin blog'una girmis.Yazmis oldugu güzel bir yazisina comment yazayim derken kendi blog'umu acmistim.Acmistim da ondan sonrasi; ne yazacaktim.Kim okuyacakti.Herseyden önce bu nasil yürüyordu.Eskiden www.erdil.de adli 15 sayfalik firmaya ait bir Homepage vardi ama ben arada bir icine bir kac yazi yaziyordum, firma ile ilgili diger kismi bu isi yapan Profesyenel Firmalar yapiyordu. Anliyacaginiz.O konuda hic bir bilgim yoktu.Neyse derken bir orasi ,bir burasi bu blog isi nedir? Gayesi ne oldugunu incelemeye basladim.Baktim ki ooo hepsi profi isin en güzelide ganc bir yazar gurubu.Peki sen onlara nasil ayak uyduracaksin.Bir de baska bir ülkede yasiyorsun.Bakalim seni kabul edeceklermi bir de o var.Önce gazetelardeki haberleri günün incisi diye, birazda mizaha kacar bir iki yazi ile basladim.Yazdigima kendimde güldüm.Aman sende ben köse yazarimi idimki ciddi konulara hemen gireyim.Sonra sizlerin icinizdeki cevheri sizlerin tarzinizda okumaya, hissetmeye basladim.Yazmak artik benim icin ikinci plandi önce sizleri tanimam lazimdi.Tabii bu arada sizlerden cok sey ögrendim.Bu arada birazda sizlere kendimden anlattim.
Günler seneler gibi akip gitmeye baslamisti.Beni araniza almistiniz.Ben sizleri sevmis sizde beni sevdiginizi biliyordum.Bazen sizler gibi yazmiya calistim.Bir harfin üzerine birkac defa bastim.Bir yerde baktim ki hepimiz doluyuz.Burada icimizi döküyorduk.Bu bir tutku olmustu hepimiz icin.Bazen kizip aman sende desek bile gene sayfamiza dönüp bir seyler yazma ihtiyacini duyuyorduk.Saka bir kenara suur alti birbirimizle dertlesmeye bile baslamistik.Aklima ikinci bir sayfa acmak geldi bu birazda anladigim konu oldugu icin sanal bir Bahce olsun istedim hani hepimizin.Kacip da sohbet edebilecegimiz.Ciceklerin böceklerin hatta hatta cocuklarimizin bile ilgisini cekebilecek bir köse orada onlar icin klipler koydun biraz müzik biraz renk olsun istedim.Bir yerde de benimde kacabilecegim köseydi o bahce.Daha sonra aklima birde.Bazen kendi kendimize sesli düsünüp de kimsenin duymasini istemedigimiz seyler vardi.Derizya Allahtan su anda kimse yokta benim dediklerimi duymuyor.Niye peki böyle bir sayfamiz olmasin diye.Üzerinde bir ay ugrastim.Maksat burada yazilanlar bizim gizemli sözlerimizin paylasimi olacakti.Burada yazilanlar kimse tarafindan bilinmiyecekti hatta bir hafta sonra yazdigimizi okudugumuz zaman yuh be benmi yazmisim söylemisin bunlari olacakti.Ne yazikki halen yerine oturmadi.Bu sayfa esasinda istedigimiz arzuladigimiz bir sayfaydi.Her seyden önce anonim bir sayfaydi bu ve bize ait.Dikkat ettinizse 1 haftada ne kadar kisi ziyaret etmis.Demekki acaba bende bir seyler yazayimmi yazmiyayimmi tereddüdü icersindeyiz.Tabii bu bir aylik deneme idi.22 Eylül de gayesine ulasmadigi taktirde kapanacak.Belki ilerde baska bir kardesimiz böyle bir sayfayi yeniden baslatir bende bir seyler o an aklima gelmis olan seyi yazabilirim.
Blog lara yazi yazmak o kadar kolay degil hele sizlerin yazilariniza cevap vermek comment yazmak hic de kolay degil.Yaziyi okuyacaksin sonra anlamadigin bir konu ise arastiracaksin.Bazen benim saatlerimi aliyordu.Bir kardesimiz Edebiyat la ilgili bir parcadan özetleme yapiyor belki seneler önce okumusum o kitabi.Hadi arastiriyorum kütüphaneden ve ya internet sayfalarindan ondan sonra iki satir comment veya bir yazi yazmak istiyorsunuz.Onu arastirmadan veya maksadina nasil ulasacagini bilmeden
yazamiyorsunuz.Onun icin sizleri bu konuda cok takdir ediyorum.Bu tutkunuz vermis oldugunuz egitici bilgiler öyle bir kenara atilacak seyler degil onun icin hepinize mütesekkirim sizlerden bu kisa zamanda cok seyler ögrendim.Bana cok sey verdiniz herseyden önce su kravati cikartiniz boynumdan.Sizleri cok seviyorum.Biliyorum sizlerde beni seviyorsunuz yazmayin insan oglu simarir filan da.Bazen yazdiklarimi okuyunca kendi kendime mirildaniyorum."Bir baba dostu benim bu yaptigima ne yazardi bilirmisiniz?...
Herseyi biliyor bu herif,
Bilmedigi sey yok.
Dinden imandan tut,
Yalanci dolmanin yapilisina dek.
Bilmekle de kalmadi,
............. yerine koyup milleti,
Ögretti her seyi,
Örnegin nasil abdest edilir,
Gusul abdesti almak icin
Ne halt edilir.
Bir kendisi var her seyi bilen,
Baska bilen yok saniyor.
Herkez kendini bir bok sanir.
Ama bu herif,
Kendini iki bok saniyor.Bazen bu commenti kendi kendime yazmak geliyor.Biraz yoruldum.Desem yalan söylememis olurun eger önümüzdeki günler biraz kaytarirsam kizmayin bana o kadar cok güzel seyler yaziyorsunuz ki okumak bazen yazmaktan cok daha zevkli oluyor.Kalin saglicakla ailecek hepinize güzel Pazarlar sevgili dostlarim.
Saygilarla.

Hiç yorum yok: