Salı, Temmuz 10, 2007

12 GÜN KALA !...


Bu gün yazmak istediğim iki konu vardı, bir tanesi yaşadığım ülkedeki eğitim sistemi.
Bu birazda ÖSS ile ilgili olacakdı.
2.nci ise her sene içler açısı Orman Yangınları. Her sene yazdığımız halde bir türlü önlemler alamadığımız konu olacakdı.
Hatta birinci konu için grafikleri bile hazırlamışdım.
Bu arada tv.de çiğerlerimizi yakan ormanlarımızı gösteriyordu.Her zamanki gibi birileri suçlanıyor.Bir türlü öğrenemediğimiz bu zamanlarda doğa ile nasıl yaşayacağımız hakkın da bilgiler.
Gözlerim dolu dolu haberlere bakarken ekranın arkasında bana sıratan canavarı gördüm.
Kimdi bu ?
O; adını bizlerin taktığı Trafik Canavarı idi.Kendi kendine mırıldanıyordu 12 gün kaldı diye.Önce pek anlıyamadım ne demek istediğini 12 gün sonra ne olaki !...
Haberlerde meydanlar da toplanmış vatandaşı politikacıları görünce tamam dedim olsa olsa 12 gün sonra seçimler vardı.
Peki onun bu canımızın baş düşmanı Trafik canavarı ile ne ilgisi olabilirdi ?
Dayanamadım sordum senin ne ilgin var seçimlerle diye.
-Senin görevine sağdık seçmenin varya.
-eee
- Tatil belgelerinden oy kullanmak için yollara düşecekler.
- Ne olmuş düşerseler.
- Uçaklar dolmuş;otobüslerde ful, hatta bazı yörelerden ek otobüslerde eklemişler.
Yani senin anlıyacağın otobüsler, benim sevgili dostlarım kamyonlar, bir de tatilin
verdiği rehavetle yola düşen arabalar.Senin anlıyacağın bana çok iş düşecek.Tek üzüldüğüm haberler, seçimler yüzünde ön sayfadan 3.ncü sayfaya düşecek.
- Belki Cuma dan kamyonları yasaklarlar.Kontrolleri de sıklaştırırlar.Vatandaşımda bütün kurallara uyarsa...
- Hadi ya nerede görülmüş şey.Sen nerede yaşıyorsun..
Aman benim sevgili yurtdaşım şu adiye fırsat vermiyelim.
Tıpkı bayramlar da olduğu gibi onun ağına düşmiyelim.Yoksa o görevi bir başka sefere yapamayız.
Bilmem o günler için görevliler ne gibi önlemler aldılar bilemiyorum.
İnşallah kimsenin burnu kanamadan huzurla yurtdaşlık görevini yaparlar temennisi ile.
Saygılarla.


1 yorum:

Zehra dedi ki...

amin kimsye birşey olmasın inşalah..insanlar biraz daha duyarlı, biraz daha dikkatli olurlarsa sorun kalmaz..

iyi akşamlar..

saygılar..