Cumartesi, Temmuz 21, 2007

İKİSİNİN DE ADI LEYLA





İki yıl okula gitti ÖSS’de 839. oldu


Leyla Uyan, Bingöl’ün Mutlaca Köyü’nde sadece ilkokul ikinci sınıfa kadar okula gidebildi. Dipolama-sını Halk Eğitim Merkezi okuma yazma kursunu bitirince alabildi. Ortaokul ve liseyi Açıköğretim’de bitirdi. Gündüz tarlayla uğraştı, hayvanlara baktı. Geceleri üniversiteye hazırlandı. ÖSS sonuçları açıklandığında sınava özel hocalar ve dershaneye giderek hazırlanan on binlerce öğrenciyi geride bırakmıştı. Sözel-2 alanında 339 puan aldı. 1 milyon 615 bin aday arasında 839’ncu olmuştu.

Kritik seçimin provokatörü


Kapatılan DEP’in eski milletvekili Leyla Zana, seçim provokatörlüğünü dün de sürdürdü. Bağımsız milletvekili adaylarının ’mor mitingleri’nde teröristbaşına "Önderimiz İmralı’da" dediği için hakkında soruşturma açılan ve ırkçı politik söylemleriyle dikkati çeken Zana, Iğdır’daki mitingte de Türkiye’yi geren sözler sarfetmekten vaz geçmedi. Zana, "Artık Türkiye’nin eyaletlere bölünme zamanı gelmiştir. Ankara; Türkiye’yi eyaletlere böl ve Kürdistan eyaletini kur" dedi.Hürriyet


O daha ikinci sınıfda idi okulu terör naleti yüzünden kapandı.
O doğanın zor şartlarında yaşıyan bir kız çocuğuydu.
O yılmadı çalıştı bu vatana eğitim verebilmek için okudu bir gün öğretmen olma gayesi ile.
Onun adı Leyla idi.Leyla Uyan.
Bir Leyla daha vardı doğu illerimizde.
"Liderimiz İmralı"da diyen.
O Leyla'rın okulunun kapanmasına neden terör başı için.
Onun adı Leyla. Leyla Zana.
İşte Vatanın doğusundan iki Leyla.
Saygılarla.

1 yorum:

zeyno dedi ki...

Erdil Baba, 1. Leyla yı yürekten kutluyorum ve O'nunla gurur duydum.Yaşadığı coğrafya ve konumun zor oluşunun insan hayatını kötü etkileyebileceğini düşünürüz çoğumuz.Ama bakın istenirse başarılabiliyormuş güzel şeyler...

2. Leyle ya gelince ben konuşmayayım daha iyi...