Salı, Temmuz 24, 2007

Matematik / Riyaziye...



Matematik eskilerin dediği riyaziye.Sevsek de, sevmesek de yaşam boyunca karşımıza çıkan; Arıtmetik,çebir,geometri gibi sayı ve ölcü temeline dayanarak niceliklerin özelliklerini inceleyen bilimlerin ortak adı.
Bu gün gazeteleri elden geçirirken bu bilim dalının ne kadar büyük rol aldığını bir kere daha anlamış oldum.
Her ne kadar kenarından geçsemde,bir anda kendimi ortasında buldum.
Nasılmı?
Sayın Baykal'in yapmış olduğu açıklamalar karşısında...

Sözlerin siyasi yönlerini bir kenara attığım zaman geriye kalan aritmetik yönü ile bir hesap yapmaya çalıştım.
Sn.Baykal ne demiş :

OYLARIMIZI 1 MİLYON 200 BİN ARTIRDIK

Bölgelerimizden ve illerimizden raporlar isteyeceğiz ve bilim adamları bunları inceleyecek. Gerekli sonuçları ortaya çıkaracağız. Doğru politikalarımızı bundan sonra da sürdüreceğiz. Tüm parti çalışanlarımıza teşekkür ediyorum. CHP’nin bu seçimde 1 milyon 200 bin civarında artırmış olmanın çok değeri vardır. Bu süreçte destek veren ve oy verenlere yürekten teşekkür ediyorum.
Seçimleri her 4 sene ortalaması içinde baz alırsak.
Sene 2007 benim yaşım 60.
İktidar partisinin oy sayısı 16.340.534, CHP'nin ise 7.300.234 aradaki fark 9.040.300
küsürleri bir kenara atacak olursak.7 seçim sonra o rakkamlara ulaşabiliriz.
Seçimleride her 4 senede bir olduğunu var saymış idik.28 sene.
Benim yaşımı 60 demişdik artı 28 oldu 88 Tabii bu arada ben göç yolunda olmadığım taktirde.
Dedim ya Matematik hesaplarını bazı konularda hiç ele almamak lazım.Daha doğrusu rakkamlarla konuşmamak gerekir.

"Hikmet Çetin, CHP Genel Bakanı Deniz Baykal ve parti yönetiminin siyaseti terk etmesi gerektiğini, bu kişilerin CHP'ye yapacağı en büyük katkının siyaseti bırakmak olacağını savundu.
CHP’li muhalifler, Şişli Belediye Başkanı Mustafa Sarıgül’ün İran Caddesi’ndeki ofisinde toplandı."
Bu günkü gazetelerde bir haber daha; sıradan bir vatandaş böyle bir haber karşısında ne düşünür.İyiki oyumu vermemişim bunlar daha seçimin ertesi günü partinin içinde ki başlıyabilecek kavgayı görüşmesi.
Parti içi uyumsuzluklar her ülkede olmuşdur.Olacakdır da önce otururlar analizlerini yaparlar.Yıpratılmayı, kalıplaştıran ferdi yanlışlıklar veya idolojiler ele alınır ona göre bir rota çizilir.
Çizilen rotada halkın anlıyabileceği dilde açıklanır.

Bir örnek verecek olursak; senelerce başbakanlık yapmış iyi kötü şeylere imza atmış bir başbakanın kafasınada yumurta atılmıştır.Ama o atılan yumurta olarak görülmemiş bir tepki oyu olarak ele alınmıştır.Kendi içersinde yapmış olduğu bir kaç değişikliklerle kısa bir toplanma ile iktidarda yollarına devam edebilmişlerdir.
Bu kadar siyaset yeter.
Biz gelelim önümüzdeki günlerde bizleri bekliyen susuzluk iklim değişiklikleri ile yapabileceğimiz mücadeleye.
Saygılarla.

Hiç yorum yok: