Salı, Temmuz 24, 2007

Hani benim seçtiğim vekilim...


Bir günün anatomisi : Pek yerinde olmadı ama aklıma da başka bir kelime gelmedi.
Sabah biraz erken başladık güne bu bizler için çok önemli bir gün sayılırdı; ne de olsa 3000 km. uzakta vatandaşlık görevini yerine getirecekdik. Havaların serin geçmesi
takım elbisemi giymeme vesile oldu.E nede olsa bir yerde resmii bir görevdi bu.Her ne kadar cansız bir objenin karşısına çıkacaktım amma onun nelere muktedir olduğunu düşününce taşıdığı önemi daha da iyi analiz yapabiliyordum.
Arabamıza binip Konsolosluğun yolunu tuttuk.
Heyecan doruktaydı, her ne kadar oraya gelen vatandaş sakin görünmeye çalışsada.Kendilerine verilen bu hakkın heyecanı yüzlerinden okunuyordu.
Tebrike şayan bir noktada, bu günün çok güzel organize edilmesi idi.Güler yüzle karşılanıyordunuz.Kapıdan girmeden önce gayet kibar görevliler sizlere nasıl oy kullanıcağınız hakkında bilgi vermeyide unutmamışlardı.O sihirli sandık başında şık giyimli görevliler arasından geçip o sizlere bahş edilen vatandaşlık görevinizi icra ediyordunuz.
Bir an gözlerimin önüne gelen noktalardan bir taneside yaşamımızda zorunlu olan işlemlerdi.Tıpkı Askerlik gibi bu gün kuralların getirdiği çerçeveler içersinde her
Türk erkeği nerede olursa olsun bu görevi yapmak zorunda idi.
Nedenmi ?
O bir Türk vatandaşı idi.O görev onun yurtdaşlık görevi idi.Tıpkı ona tanınan seçme ve seçilme hakkı gibi.Ben bu görevin bir tanesini 24 ay olarak icra etmişdim.Ve bundan dolayıda gurur duyuyordum.Şu anda da ikinci görevimi icra etmek üzereydim.
İşte tam o sırada biri kolumdan çekerek beni oy kullanmakdan engelliyordu.
Bey, bey gene daldın bak Tv.de seçimin ilk neticeleri veriliyor diyordu.
Ben Türkiye Cumhuriyet'inin vatandaşı ondan istenen bütün görevleri harfi harfine getirmesine rağmen bu seçimde de bir günlüğüne gene vatandaş olarak görülmemişdim.
Elimde gene bir oy pusulası bir başka günlere dercesine.
Şimdi bana sorsalar bir vatanın varmı diye cevap evet olacakdır.
Bana sorsalar bir bayrağın onun uğruna kan vereceğin yer neresi derlerse vereceğim cevap Türkiye derim.
Peki sorsalar seni temsil eden vekilin başbakanın varmı deseler verceğim cevap ise yok olacaktır.
Cünki bana o hakkı "toplam benim gibi 5 milyon"vermediler diyeceğim.
Saygılarla.

Hiç yorum yok: