Salı, Temmuz 18, 2006

GENELKURMAY BASKANLIGI..

Sayin Komutanlarim.40 Sene oluyor.O binanin karsisinda Vatani görevimi yapali.O günlerde dünyadan bir haber gencecik bir cocuktum.Sizin kollariniza geldigimde.O kapidan girdigimde daha biyigi terlemimis bu cocuk.Görevini tamamlayip o kapidan ciktigi zaman.Bir erkek olmustum. Sorumlulugu tasiyan bir erkek.Bana bunu o Atamin kurdugu kutsal bir kurum ögretmisti.Ben Atami göremedigim icin hep üzülürdüm.Okul yillarinda.Ama o Kuruma attigim ilk adimdan sonra her gün sizlerin gözleriniz de her dakika her an onu gördüm.Anamin,Babamin verdigi terbiyenin yaninda.Vatan Bayrak sorumlulugun en derin felsefesini bana ögrettiniz.Bu felsefe damarlarimin icinde dolasan kandan ileri idi.Askerlik yaptigim zamanlar bulundugum katta her gün göz göze geldigim komutanlarimdan bir kacinin adini da burada saygiyla anmak isterim.Comodneres.(Nato) Hilmi Firat,Kurmay Baskanim Kemal Kayacan,Kuvvet Komutanim
Necdet Uran,Celal Eyicioglu.Hizmetinde oldugum Pasam Ahmet Gazez.Vedii Bilge.Burada bir animida anlatmak isterim.Bir Bayram günü idi.Anam Babam dan ayri bir Bayram.Bilirsiniz bayramlarin duygularini, gidilir.Büyüklerin elleri öpülür.Elimde carsi izin kagidi neye yarar.Sonra aklima bu ocagin kutsalligi geldi, o genc yastaki neferin aklina.Bu ocak büyük bir aile ise; bir kutu seker yaptirip Pasam'im evinin yolunu tuttum.Birazda korkuyordum yanlis mi yapiyorum diye.Bir cesaretle kapisinin zilini caldim.Kapiyi bana genc bir kiz acti.Bense oracikta yaptirdigim bir kutu lokumla. Ayaklarim titriyordu.Icerden tanidik bir gür ses, kimmis kizim ? Genc kiz babasina seslendi, bir asker.Karsimda Pasam duruyordu.Hos geldin dedi lokumu uzatip elini öptüm.O ise kizina dönerek kizim o bir asker degil o benim silah arkadasim dedi.Beni o insanlar egittiler.Belki soracaksiniz bizden istedigin nedir ihtiyar diye.
"
BABANIN SİTEMİ
Tören sırasında oğlunun tabutunun Siirt'ten getirilirken yanında sadece birlikte çatışmaya girdiği asker arkadaşı Erdal Bilgül'ün olduğunu öğrenen Baba Veli Akmansoy, olaya tepki gösterdi. Şehid oğlunun asker arkadaşına sarılan baba veli Akmansoy, tepkisini, "Yazıklar olsun, biz oğlumuzu ne duygularla gönderdik. Şehid olunca yanında bir komutanı bile olmadan getirilmiş'' sözleriyle dile getirdi."


Sayin Komutanlarim bu yazimi okursaniz.Hic olmazsa bu ihtiyara nedenini aciklayin kac gecedir.Uyamiyorum.Bu gün de hic cocuklariniz yanliz kalabilirmi ?

Saygilarimla.
Not: Lütfen yorum yazmayin Komutanlarimdan cevap bekliyorum.

1 yorum:

ERDIL dedi ki...

Bu gün bu e-maili aldigim zaman gözlerim doldu bogazim dügümlendi.
Gözlerim parildadi esim hayrola diye sordugu zaman.Yanilmadim yanilmadim diye mirildandim sadece.

"Merhaba!



Şu an askerlik görevini yapan "Tuğamiral Ahmet GAZEZ"in torunu Mert'in internette rastladığı yazınızı bize de göndermesi üzerine o güzel yazınızdan, duygularınızdan bilgi sahibi olduk. Teşekkürler.



Ahmet GAZEZ'in iki kızı ve eşi, onun ilkelerinden taviz vermeden yaşamlarını sürdürüyorlar. Tabi damatları olarak biz de, bizlerin yetiştirmeye çalıştığı dört torunu da dedelerine layık birer yurttaş olmak için yaşam mücadelesine devam ediyoruz…



Ailemiz adına, babamız Ahmet GAZEZ hakkındaki güzel duygularınız için çok teşekkür ediyorum.



Saygılar. 09.01.2009

Saygilar bizden efendim ne mutlu ki o deferlerimizi kaybetmemis oldugumu gördüm.
Bizler O büyüklerimizin neferleriyiz.Onlar Atatürk'den aldiklari mirasi bizlere ögrettiler/devrettiler bizlerde torunlarimiza devrediyoruz.
Bu günlerde böyle duygulari yasamak bir baska anlam tasiyor.
Sag olun var olun .
Saygilarimla.