Pazar, Temmuz 09, 2006

PAZAR'IN SOHBETI


Kasaba degil sehrin ortasi !...
Okullar tatile girdi.Izinciler sehri terkediyor yavas yavas.Bu günü de atlatirsak. Dünya kupasinin ziyaretcileri de evlerine dönüs yolunu tutacaklar.Anliyacaginiz Sehir bana kaldi.Durdu durdu sicak da tam on ikiden vurdu.Dün hem torunlarin karnelerini görmek,biraz da özlem gidermek icin yanlarina gittim.Torun sahipleri bilir.Onlarin sevgisi baska, belki de cocuklarimiz da kaybettigimiz bazi duygulari onlarda buluyoruz.Sabahin erken saatlerin de.Türk firinin dan aldigim Simit,pogaca vs.yi sicak sicak kahvalti sofralarina yetistirdim.Bu arada motorunun sesi yabanci gelmiyen bir ziyaretci de bize katildi.Benim yakisikli oglum.Ihtiyarin keyfinin skalasi 12 yi gösterdi.Hadi dedi büyük kiz söööyle arabayla sinir sehirlerinden birine dogru cikalim.Eh direksiyon da aslan dagmat.Yanin da ben arka da bizim kiz cocuklar.Sürrat yoluna girdik.Trafik isaretlerinin gösterdigi limit de yolculugumuz devam etmeye basladi.Sikimi limit asilsin hemen arkadan bir ses yükselir cek kenara arabayi gec bakiyim arkaya.Gelelim esas mevzuu ya.Bir ara
arkamizdan bir ses arabayi sag'a cekiniz.Bize yol veriniz.Baktik ki bir hasta arabasi.Sag'a gececegiz de nasil Kamyon katari sagi kaplamis Hafta sonu yasaginin baslamasina bir kac saat kalmis hedeflerine ulasabilmek icin sira sira yol aliyorlar.Arka daki ses durmadam.Yol istiyor.
Benim kiz eline bir kagit kalem alip önce saati sonra plakayi bir de Hasta arabasinin fotorafini cekti.Neyse bir ara damat bey bir aralik bularak yol verdi.Oda bizi sollayarak gecip gitti.Bizim kizin ilk sözleri bey lütfen filan cikistan cik oldu hayrola daha hedefimize varmamistik.Yoksa program mi degismisti? Neyse sürrat yolunu ilk cikista terk ettik.200 metre sonra bir ufak binanin önüne park ettik.Kiz arabadan inip o klubenin zilini calip icerde kayboldu.Tam bir saat bekledik kendisini.Durdugumuz yer agaclik ben torunlarla kosabildigim kadar kosup onlarla oynadim.Bu sefer direksiyonda söfer degismisti.Yanim da oturan kizim idi.Hayrola diye sordugumda.Anlatmaya basladi."Nütugung" trafik te yapilan tecavüze söylenen bir kelime.
O girdigi yer meger otoban kontrol merkezi imis.Durumu; Hasta arabasi ile olan hadiseyi anlatmis.
O anda görevli olup olmadigini tespit ettirmis.Yapilan incelemede görevde olmadigi tesbit edilerek sikayet savcilaga suc duyurusu olarak islenmis.Verilecek ceza 6 ay trafikten men.Cok agir bir para cezasi.Kazancinin 1,5 ayligi.Tabii bu trafik sucu calistigi Firma da neler olur bilemem.Ayrica resmen, hasta arabasinin Firmasindan yazili bir özür mektubu nu da en az iki hafta icinde bekledigini belirtmis.Merak ettim ya o hakikaten hasta tasiyorsa veya hastaya gidiyorsay di ? Aldigim cevap.Bak Baba cim.Eger öyle bir durum olsaydi.Ilk önce mavi firildagi calistirip siren le ikaz etmesi lazimdi.Bu bir, ancak sehir icinde mikrofonu kullanabilir.Bu da iki.
Ya dostlar hemen aklima Ankara da ki bazi brokratlarin bir yere cabuk ulasmak icin bu vasitalari nasil kullandiklari aklima geldi.Pazar'in sohbeti bu olsun napalim idare edin.Size iyi pazarlar.Kafanizi sisirdim se özür dilerim.AB de de bunlar da tikir tikir calisiyor.
Saygilarla.

Hiç yorum yok: