Çarşamba, Kasım 01, 2006

BIR YAPRAK DAHA DÜSTÜ !..

Bir yaprak daha düstü.Bu sefer Tarih 27.Ekim.2006' tiyi gösteriyordu. Geride kalan dostlari sira sira dizildiler karsisina son yolculuguna ugradilar.Diger tarafta bekliyenlerinin yanina.Ne gariptir.Bir tarafin hüzünü diger tarafin bulusma sevinci.Yukarda resme baktigim zaman.
3 agbimi,amcami,babami görüyorum.Fahir Erdil (Babam)1924-2006-Sahap Balcioglu 1923-1994-Semih Balcioglu 1928-2006. Genclik günlerim aklima geliyor.Gurur duyuyorum o güzel insanlari tanidigim icin.Topraginiz bol olsun nur icinde yatin.Ayriliklar son buldu simdi gene berabersiniz geride boynu bükük bizler kaldik.Tek bizleri avunduran birakmis oldugunuz eserler.Birde geride kalan dostlar.Ayrilik haberini aldigim zaman bir kac geride kalan dostlarinizi aradim.Sesleri buruk geliyordu.Simdi birakmis oldugunuz yazilara resimlere anilara bakarak avunuyorlar.Bense gerilere cocukluk günlerime genclik yillarina dönüp sizlerle tekrar yasamaya calisiyorum.Aksam Orhan Karaveli agbimle konustum.O da keyifsizdi.Sihhati bozuktu.Aman dedim aman cok az kaldiniz bizleri yanliz koymayin dedim.Iyiki vardiniz.Iyiki var olacaksiniz.Agbilerim amcalarim babalarim.
SEMİH BALCIOĞLU
İstanbul’da, 1928 yılında doğan Balcıoğlu, Işık Lisesi’nin ardından Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Grafik Bölümü’nden mezun oldu.
İlk karikatürü, 1943 yılında Akbaba mizah dergisinde yayımlanan Balcıoğlu, Karikatür, Amcabey, Akşam, Dünya, Hürriyet ve Tercüman’da çalıştı.
Balcıoğlu, meslek yaşamında yurt içi ve yurt dışında 49 ödül kazandı. ‘Gümüş Güvercin (Skopje)’, ‘Altın Madalya (Pescara)’, ‘Altın Palmiye’ ve ‘Gümüş Hurma (Bordighera)’, ‘İş Bankası Büyük Ödülü’, ‘Abdi İpekçi Barış ve Kardeşlik Ödülü’, ‘TÜYAP Onur Ödülü’ bu ödüller arasındadır.
DÜNYANIN 106 ÇİZERİNDEN BİRİ...
Gabrovo Mizah Evi’nin yaptığı oylama sonucu, dünyanın 106 çizerinden biri olarak kabul edilen Balcıoğlu, Türkiye’de üç boyutlu karikatürü gerçekleştiren ilk sanatçı oldu.
Balcıoğlu'nun bugün gazetede yayımlanan son çalışması.
Balcıoğlu, seramikle yaptığı karikatürlerini İstanbul ve Ankara’da sergiledi. Bugüne kadar 7’si yurt dışında olmak üzere 60 kişisel sergi açtı.
19 karikatür kitabı yayınlanan Balcıoğlu’nun ‘Güle Güle İstanbul’ adlı eseri, İtalya’da ‘Karikatür Kitapları Yarışması’nda Birincilik Ödülü kazandı.
İki arkadaşıyla 1969 yılında Karikatürcüler Derneğini kuran Balcıoğlu, 1973-1979 yılları arasında da Türkiye Gazeteciler Sendikası Genel Başkanlığı görevinde bulundu.
Balcıoğlu, 1999 yılında ‘Türkiye Gazeteciler Cemiyeti Burhan Felek Basın Hizmet Ödülü’nü aldı.
15 Ocak 2002 tarihinde Mimar Sinan Üniversitesi’nce ‘Onursal Doktor’ unvanı verilen Balcıoğlu, Basın Şeref Kartı sahibi, evli ve bir çocuk babasıydı.
Geride kalan bütün Dostlarina ve Ailesine bas sagligi dilerim.
Hakki Alev Erdil.
Saygilarimla.

4 yorum:

kedi dedi ki...

Ne güzel uğurlamışsınız.
Başınız sağolsun Erdil Bey:(((

Deniz Kamcez dedi ki...

Ne kıvrak, ne zarif çizgileri vardı. Benim en hayran olduğum tarafı ise 78 yaşında hala (Sabah'ta)çalışmaya devam etmesiydi.
Sevenlerine baş sağlığı dilerim.

ERDIL dedi ki...

Hepimizin basi sag olsun Uzman hocam.
Sn.Nicomedian@
O kusagin gazetecileri hep son anlarina kadar calistilar.Bazilari Hastahane odalarinda son noktalarini koydular.Bazilari ise
Calisma masalarinda.
Yilmadilar hep yazdilar cizdiler.
Istanbul'a geldigim zaman bazi bu dostlari ziyaret ettigim de hep gözlerinde o gencliklerini görmüsümdür.O zaman yanlarinda tekrar genclik günlerimi cocuklugumu yasiyorum.

ERDIL dedi ki...

Ayda Hocam haberi veren agbim tlf.da agliyordu.Koskaca eski bir cinar.Sordum neden agliyorsun hepimizin gidecegi yer orasi diye.
O da bana bu gecen yillarima agliyorum dedi o kadar yazdik cizdik bak nerelere geldik Alev'im
dedi.Agliyorum ona agliyorum.Son cenaze merasiminde görmüstüm.Onlarin iclerinde ki acilar senelerin biraktigi izlerin arasina cöktügünü
gördüm.Bazilari takilarak Alev gel orada büyük bir ev al da oraya yerleselim diye takildilar.Öyle bir kök salmislardi ki.Cinarlarin üst tarfi cürüyüp gitsede o köklerden yeni filizlerin gelecegini bilmek.Acilarimizin kayiplarimizin üzerine dökülen sifa suyu gibi geliyor.Ispati mi iste burada benimle ayni duygulari paylasan filizler.
Saygilarimla.