Perşembe, Kasım 09, 2006

MASAL GIBI II.

image hosting file


Gelelim sinirlarini bir anda büyütmüs olan devlete.Bu günlerin yarim asir hasretini ceken bir devlet; Bu günlere kavusabilmek icin ne paralar dökülüyor.
Artik o günler geride kalmis.Ekonomisini ayakta tutabilmek icin yabanci isciye her zaman ihtiyac duymus bir devlet bir anda karsisin da kendi kaninda 17 milyon genc bir kusak.Hemen kollar sivaniyor.Ortaklarina dönerek diyor ki. Senelerce bu birlige hep ödedim."AB" Sira sizde bakin 17 milyon insan sifir bir ekonomi ve is alani.Pamuk eller cebe acilen burasi Avrupa'ya yakisir bir sekilde olmasi gerekiyor.O andan itibaren sihirli degnek gene ortaya cikiyor o eski fabrikalar yollar evler anliyacaginiz her sey birden kabuk degistirmeye basliyor.Ortaklar eger biz de bu kalkinmaya katilirsak.Ileride yapilan bu yatirim kasalarimiza iki misli dönecek.Yeni topraklar yavas yavas yeni bir görünüme dönüyor.
Biz gene uykuya yatanlara dönelim.Artik uyanma zamani geldi.Hayatlarin da issizlik kelimesini bilmiyen bu insanlar calistiklari is yerlerinin kapanmasi ile,
bu kelimeyle tanisiyorlar.Geriye dönüp baktiklari zaman ,ise gitmedikleri zaman hapis bile yatmislardi.O günler ise cok geride kalmisti simdi.Tabii devlet onlarin is sahalarini almasina karsi kendi kurallari ile issizlik parasi ödemeye basliyor ölmiyecekleri kadar.Onlari tekrar egitim siralarina döndürüyor.Ticarete atilanlar tanimadigi bu girdap da, bogulup gidiyor.3-5 cocuk sahibi aileler de dagilmalar olmaya basliyor.Korku ile kafalarinda eski sinirlarin özlemi basliyor.Düsünemedikleri tek sey artik geriye dönüsün olmiyacagi.Batinin senelerce ödedigi bedelin ödenmesi bu sefer doguya miras olmiya basliyor.Bu arada bati ve dogu kompleksi cikiyor. Devlet sisteminde bedelsiz bir seyin olmadigini bildigi icin
yatirimi yeni genarasyonlara yapmaya basliyor.O ilk adim nerede ise 20 li yaslara geliyor.Bedeller ödenmis acilarla artik yeni rejime gecmeye baslanmistir.Tabii bizim bu masal cok daha genis.Ben birazcik, hergün hizla degisen dünyadan bazi anilar anlatmak istedim.Zaman zaman bu anilarla gene sizlerle olacagim.Yanliz bir bedel ödeyeceksem.Hakkimi kimseye birakmiyacagimi.Bedel ödemeden de kimsenin bana bir sey verilmiyegini ögrendim.Bu anlattigim masalin hakiki bir yüzünü göstermek istiyorum.Su anda yasadigim sehirde ki bana düsen borc 16,300 Euro.Su andaki yekün borc 60 Milyar.Bu seneki yapilacak yeni borc 5,49 Milyar.Uf bir sürü rakkam degilmi ben size daha net bir aciklama yapayim.Bir euroyu alin üst üste kule yapmaya kalktiginiz zaman tam tama 138,000 bin kilometre yüksekliginde bir kule oluyor.Bu kulenin üstünden yasadigimiz sehre bakiyoruz.Ayagimizin yere basmasi icin gene daha ne kadar cok bedel ödememiz gerektigini siz düsünün.
Bilmem bu masalim la bir seyler anlatabildim mi.Yok anlatamamissam zaten basligimiz Masal degilmi.
Saygilarla.

Hiç yorum yok: