Pazar, Kasım 26, 2006

PAZAR'IN SOHBETI ...


Ben bir yabanci olsaydim!.. Deselerdi ki bana, al su küreyi eline, begendigin bir yerde ol; deselerdi..Hic düsündünüzmü ? Elinize alip, kendinize bir yer sectinizmi?..Belki garip gelecek ama ilk göze carpan yer Türkiye öyle güzel bir yer tutmus ki dünya üzerinde.Kollari ile sarmis Dünya'yi saginda Avrupa ,solunda Asya, ayak ucunda Afrika.Ben bir yabanci olsaydim, o ülkede yasamak isterdim.Imrenirdim belki de kiskanirdim.Orada yasiyan insanlari.Asirlar icinde yürümeye kalksam; Yolumun üzerine her zaman orasi cikardi, bir köseden bir köseye giderken.Havasina suyuna, hele hele yasanmis medeniyetlerine baksam.Her devrin insanini yasardim.
Ömrümün cogunu Avrupa'da geciren bir insan olarak her zaman orada olmayi arzulardim.Benim gibi milyarlarca insan orada olmayi ister.Ben bir yabanci olsam, orada olma atesi ile yanardim.Ya sizler?... Hangi kösesinde yasarsaniz yasayin, onun kiymetini biliyormusunuz.Biliyormuyuz.Ya gelmis gecmis medeniyetler kiymetini görebildilermi.Cumhuriyet cocugu olarak ben kendi devrimi sorgulamaya kalktigim zaman.83 senenin 60 senesi neredeyse dörtte ücü cok hor görmüsüm diye hayiflandim kendi kendime.Orada yasiyanlara adlar verdim.Inanclarin adi altinda siyaset yaptim.Karin toklugu adi altinda göcler yaptim.Pirinc ugruna bulgur adina.Kiymetini bilmedim günlük yasam döngesi icinde.Zenginken.Baskalarinin oyunu ile cebim para görmedi.Beni kiskananlarin nazari misali tadini cikaramadim.Bazen baktim ki disardan gelen benim ülkemi benden daha iyi tanir olmus.Zamanin da sans benden yana olmus.O sansi harvurup harman savururken bir yenisini beklemeye kalkmisim.
Ne dersiniz buraya kadar zaman kaybini bir kenara birakip.Elimize küremizi ele alip tekrar sahip oldugumuz o güzel yere bir kere daha bakalim mi.Bu sefer bir yabanci gözü ile degilde bu topraklara sahip insanlar olarak.Pazarin güzelligi sizin olsun.





Saygilarla.

Hiç yorum yok: