Salı, Kasım 28, 2006

VICIK VICIK !...



Bu gün bir ziyaret'e sahit olacagiz.Yanliz biz degil bütün dünyanin gözü bizde.
Papa'nin ziyareti.Böyle bir ziyaret bildim bileli yapilmakta Papa bir cok ülkeyi ziyaret etmis.Ona inanlara kendine has seromonilerle karsilanmis .Ona inananlarla kucaklasmistir.Son günlerde adi ne olursa olsun bazi talihsiz biraz politik aciklamalar.Papanin bu ziyaretinin önemi daha bir baska önem kazanmistir.Avrupa Birliginin icindeki bazi oyunlarla bizlerden beklenen bir dizi yaptirimlar örtüler yavas yavas kaldirilarak gösterilmeye baslaniyor.Süpriz olmadigini biliyoruz.Daha neler daha karsimiza cikacagi ni da biliyoruz.Secimlere her adim daha yaklastigimiz bu günlerde Cumhurbasi secimleri daha sonrada secim .Bu zamana kadar da Cumhurbaskani seciminin nasil yapildigini da hepimiz bilmekteyiz.Televiyozdan bizlere aktarilan siddet buna karsi yorumlarda yapilan Polisin eli baglanmis bu yeni uyum yasasi AB
standardlari.Ben 40 senedir Almanya da degilde kendimi bunlari duyarken filanca galaksi de yasadigimi saniyorum.Kendi kendime Türkiye de uyum yasasi varmisda AB ülkelerinde ki Polislerin haberi olmamis.Sahi ben ne anlatacaktim.Haaa dün aksam hic bu bloglar da yazmadigimiz bir konuya deginecektim.Adi vicik vicik efendim büyük sermayeler ve paralarin döndügü.
Isimlerini bilmedigimiz kisilerin adlarini ögrendigimiz.Onun sayesinde kendilerine birer ünvanlarin titellerin verildigi.Benim ödemis oldugum vergilerle bir cok kamu güvenlik görevlisinin görev yaptigi.Sokaklarda en kral Amerikan harp filimlerine bile parmak isirtacak kadar her hafta gözlerimizin önüne serilen harpler.Hic ilgisi olmiyan siradan vatandasin ne oldugunu bilmeden ya kara topragin altina girmesi.Veya ömür boyu sakat kalmasi.Her hafta 90 dakikanin bir kisinin saniyelik anini bir haftaya yayarak.Koca koca adamlarin agizlari köpüre köpüre birbirlerine saldirircasina yorumlari.Her seferinde Tv.nin sesini kismak zorunda kaliyor veya baska bir programa geciyorum.Sahi ne yazicaktim ben tamam tamam aklima geldi dün aksam
seyrettigim iki özel tv.deki vicik vicik.Bazen düsünüyorum.Blogumun basligini degistirsem.Her gün biraz vicik vicik yazsam acaba siteye ziyaretci sayisi ne olurdu.Hepinize renklerine asik oldugunuz iyi viciklar.
Saygilarla.

3 yorum:

ZeYNeP dedi ki...

Aman Erdil Babacım amannnn, bir siz varsınız birde sizin gibi bir iki arkadas daha , vicik vicik olamazsınız siz isteseniz bile,...

Ülkenin neresine baksak elimizde kalıyor değil mi?

ne guzel yazıyorsunuz , sesimiz oluyorsunuz sağolun...

Saygılar,
Figen

ERDIL dedi ki...

Ah Figen kizim en kolayi 3000 bin km öteden yazi yazmakta yazilacak o kadar cok sey varki.Bazen okuyup seyrettiklerimi görünce sasirip kaliyorum.Acaba benim Türkcem mi dibe vurdu diye düsünüyorum.
Neyse Bilgisayarin ekraninin bir kösesine yazdim bu günlerde gecer.Bektasi misali.Hele yarin bi olsun dermisiz.
Sevgilerle.

Adsız dedi ki...

Koca Papa(z)

(Demirel bu anısını bir tv kanalında anlatmış, Ben de Fikret Bila' dan okudum) "Papa 1966'da da Türkiye'ye gelmişti. Ben o zaman başbakandım. Papa, Efes'e gitmek istemiş. Ben de o zaman dışişleri bakanı olan İhsan Sabri Çağlayangil'e dedim ki, 'al Papa'yı İzmir'e, oradan da Efes'e götür'..Sabri Bey, Papa'yı İzmir'e götürmüş, oradan da arabayla Efes'e gidiyorlar. Arabanın arkasında sağda Papa, solda da İhsan Sabri Bey oturuyor.Papa özel kıyafeti içinde. Vatandaşı selamlayarak gidiyorlar.Bazen vatandaşlar durduruyor arabayı. Böyle bir anda bir kadın arabaya yanaşmış, İhsan Bey'e demiş ki: - Koca Papaz hanginiz? İhsan Bey de: - Yahu, kadın demiş, benim papaza benzeyen bir tarafım var mı? İşte Koca Papaz bu, diye Papa'yı göstermiş, sonra sormuş: - Niye soruyorsun Koca Papaz'ı? Ne yapacaksın? "Hiç" demiş kadın: - Kızım hasta da okutacaktım."

İşte Anadolu insanının kültürü budur. Hoşgörüsü budur. Din adamına saygısı budur. Halktan seçimlerde güzel bir tokat yiyen Saadet partisi halen ateşe körükle gidiyor...Geçen gün Herkül Milas' ın bir yazısında okudum bir İtalyan gezginin 1788 yılında yazdıklarına bakın; "Londra ve Paris' teki hoşgörüsüzlüğü tatmış olanlar, burada bir kiliseyi, bir cami ile bir sinagogun arasında, bir dervişi bir keşişin yanı başında görünce çok şaşıracaklar.Kendi dininden böylesine farklı bir dini bu hükümet nasıl kabul eder anlamıyorum...Hele halk arasında ki hoşgörüyü yaşayınca daha şaşırırsınız: Türk, Yahudi, Rum, Protestan, iş ya da eğlence konusunda öylesine uyum içinde sohbet ediyorlar ki, sanki aynı ülkeden ve aynı dindenmişler gibi"....Fazla söze gerek var mı...Neler oluyor bize Allah aşkına? diyeceksiniz ki Papa İslam hakkında ileri geri konuştu bütün tantana bu yüzden...ben bu fikre katılmıyorum bana inanın şeriatçı tayfası bu olay olmasaydı da gürültü çıkartırdı...