Pazartesi, Mayıs 01, 2006

1 MAYIS / BAHAR BAYRAMI...




Bu gün 1 Mayis. Ünüforma tasiyanlarin tetikte oldugu, idolojilerin sokaklara döküldügü, sopalara takilmis bayraklarin sallandigi gün.

Ben o 1 Mayis dan bahs etmiyecegim.Benim anlatmak istedigim; Bahar Bayrami. Tabiatin uyanip, doruga ulastigi anin Bayrami.Ciceklerine kur yapan ucucularin, agac dallari arasindan gelen seslerin Bayramini anlatmak istiyorum.

Yasami, örümcegin kendi incecik bagi ile bosluga birakmasina benzetiyorum. Simsiki sarildigi incecik bag. Bahcem de Kelebekleri görüyorum. Uzun zorlu günleri arkada birakmis, bu günlere

ulasabilmek icin ne degisimler gecirmis Kelebekleri. Geriye kalan üc bilemedin dört hafta yasami.

Genede aldiris etmiyorlar, kilometreler katarak bir bahceden diger cicege ucuyorlar. Bayrami dolu dolu yasiyorlar. Koca koca üc veya dört hafta.

Ya bizler ne kadar yasiyoruz? Varsayim 80 sene üzerinden matamatik hesabina dökelim yasami. Geriye dönük siyah beyaz sinema seridi gibi.Ister parmakla, isterseniz, Abaküs le yapalim en yasam dolu anlari. Kacar dakika yasadik? Saati tamamladikmi? Yoksa günü bulmusmudur? Günü yakalamissa, Haftaya ulasa bildimi.

Hesabi bu bayramda size birakiyorum.Yasam sizin., Kelebegin ömrünü gecebilecekmisiniz ?Yok gecemiyor derseniz ; gene de sanslisiniz ilerde cok seneler var. O dakikalari cogaltmak elimizde.

Bahar Bayraminiz kutlu olsun.

Hiç yorum yok: