Pazartesi, Mayıs 15, 2006

MANYETIK DEPREM....

Fiziksel beklenen felaketlerden biri.Ilim adamlarina göre Manyetik Deprem.Küresel isinma ,
kuraklik yüzyil sonun a kadar 185 milyon insanin yanliz Afrika kitasin da ölebilecegin den bahs ediyor.Ya bizi ne bekliyor.? Bir de bu günün Dünya aile günü olmasi.Hani yasam standartlarini biraz iyilestirebilmek icin yapilan göcler.Bu günü ilan eden ülkelerin vize adi altinda ,bu göclerle mücadele edebilmek icin almis oldugu kati kararlar.Biz gecen haftaya dönelim.
Yasama saygiyi bir nebze anlatabilmek icin bir araya gelmis sevgi topu.Bir anda yazilan yazilar, haberler teklifler tedbirler. 16 yas alti hayvan sahibi olamiyacagina dair cikan kanun.
Kanunu okudugum zaman tüylerim diken diken oluyor.SAHIP olamiyacak.Ben Cehl adamim birileri beni aydinlatsin lütfen.!
Gözümü dünya ya actigim zaman evin icinde dolasan ilk tanidigim, Kedi idi.Sahibi olmiyan bir kedi ne bana ait nede ebeveynlerime ait bir kedi, o evin bir ferdi gibi o evde yasiyanlar gibi.
Hayatin yasam sinirlari icersinde bir gün geldi bizlerden ayrildi.Yerini bir baskasi doldurdu. adi evin kedisi,ferdi.Genclik yillarimi düsünüyorum, arkadaslarimin ziyaretine gittigimde o oradaydi.Kendi cati altinda yasamimi sürdügünde de oradaydi baska renkte baska adlarda.Yaslandim torun sahibi oldum o gene bizlerle, sahibi kim bu Kedinin? Simdi bu kanun beni mi koruyor acep? Yarim asir boyunca bu kediyemi aittim benim sahibim o muydu.Yoksa beni koruyacak olan Kanun gecmi geldi.Keske 16 yasinda olsaydim bu kanunla birlikte bir Kedi sahibi olurdum.Ne caka satardim sanki Bisikletim, cep telefonumun yaninda bir Kedi sahibi olmanin zevki benimde bana ait Kedim var. A m a diyemedim. yarim asir gecti hala kimin kime ait oldugunu ögrenemedik.Yanliz Kedi olsa gene iyi, daha Kuslar sokaktaki,bahcemdeki köpekler. Hepsi benimmi simdi, yoksa ben onlarami aitim. Cok sükür bu kanun benim torunlarimi koruyacak bu hayvanlardan. 16 yaslarina geldikleri zaman sorumluluk ögrenmis birer SAHIP olacaklar.
Gecen hafta Anneler Günü de vardi.Senede bir gün,sarki gibi siyah beyaz film gibi.Anne kelimesini bir güne sigdirdik,gene ciceklerle cicili bicili hediyelerle süsledikHani o evde bizlere ömrünü veren anne varya oturduk maliyetini bile ertesi günü yapip yayinladik. o anne

Neyse bu gecen haftaydi.Biz bu haftaya bakalim.Pazartesi; Dünya Aile Günü der.Hafta sonuna kadar günlerin neler getirecegi ümüdi ile Iyi bir Hafta baslangici dileginde bulunurum.

Hiç yorum yok: