Cuma, Mayıs 12, 2006

CEHALET/CEHL/CEHELE II..


Cehalet dogurgan oldugu zaman, kimlerle tanisiriz:) Siddet,ezikligin dönüsümü,fiziksel bir güc.
Yasaklar,önümüze konulan sinirlar,baski, tek yönlülük.Korku, yasam hakkinin istenilen yüzeyde
olmasini zorlamak.Fakirlik, düsünceye vurulan kelepce.Bizler ve Sizler ayrimi.Yanlizlik, üc canli
topluluguna istedigi yönde baski, yasama hakkinin idare altina alinmasi. En tehlikesi benim unutup sizin hatirladiginiz.
Bu dogurganliklar altinda, verilen mücadele. Ne zaman taniriz ? Beni bagliyan cevap : hic bir zaman o hep vardi, var olacakdir.Ne yapalim derseniz ? Onunla yasamayi ögrenebilmek.
Savasalim mi, kiminle ? Kendi kendimizlemi, kaybimiz büyük olmazmi bu savasta. Yasamak ;
Istediklerimizi ne görür ne de hissederiz.Onunda istedigi bu degilmi. Ne zaman yeneriz ?
Bizi edebi yolculuga gönderecek , kisiyi gördügümüz an. Bunlari bildigimiz de, dogurgan da olsa
o kadar korkuya,karamsizliga düsmemeliyiz.Onu anlamak, tanimak hissetmek yeterli sanirim.
Bir Kitabi okumaya basladigim da bir solukta okumak istemem , icimden gelsede, saygisizlik yapmis hissine kapilirim. Icimdeki cehl'e firsat vermem, kendimi ne kadar akilli sansamda.Kacirdigim cok seyler olacaktir. O dürter arkamdan beni hadi hadi diye.Zaman her derdin devasi , bende okudugum kitabin sonuna ulasirim.
Gözlerim, bulamadigim son cümleyi arar o kitapta. Kizarim, bak gene unutmus diye ! Merak mi ettiniz ? Bu okudugunuz kitabi zaman dilimin de tekrar yazin o nesillerin anliyabilecegi dilde bu telif hakkini o bilgeli yazara veriyorum.
Gene firsat cikmistir Cehl'e, kendisine bir parca okusam. Cevabi : o yüzyilla bu yüzyil der cikar.
Degismiyen ögeler onun cizgisinde hic olmamistir.
Daha cok yazmak geliyor icimden, yok yazmiyacagim.Yazarsam gene o kazanacak.Bir tikliyorum bir dostun yazisi geliyor ekrana, okuyorum zevkle, onun Takip ettikleri derken daldan dala ucuyorum. Hadi kos kos, nefes nefese kaldin degilmi.Ben careyi buldum.Ben kosacagim o kovaliyacak. Dostlar bildiginiz baska metod lar var ise yazinda onu daha da pesimizden kosturalim.Lütfen bir ricam olacak sakin yok etmeye kalkmayin, istedigi o, yoksa yasamin tadi kalmaz.
Son söz en büyügün :) Biz cahil dediğimiz zaman, mektepte okumamış olanları kastetmiyoruz. Kastettiğimiz ilim, hakikati bilmektir. Yoksa okumuş olanlardan en büyük cahiller çıktığı gibi, hiç okumak bilmeyenlerden de hakikati gören gerçek alimler çıkabilir.
Iyi hafta sonlari.Sizleri bizler oldugunuz icin seviyorum.

Hiç yorum yok: