Pazar, Mayıs 07, 2006

FAHIR ERDIL / O CINARLAR / O KALEMLER..

FAHIR ERDIL

Bu sabah bir yaprak daha koptu.Ekranda gördügüm haber telefonla bütünlesti. Istanbul beni cagiriyordu.Ucaktan indigimde beni karsilayan, dostumun, dostu yarim asirlik arkadasi, kardesi ,agbim Orhan Karaveli idi.
Bir an göz göze geldik.Cumhuriyetin yetistirdigi, Atatürkcü genclerden birisiyidi.Ne yazikk ki bu degerler yaprak dökümü gibi dökülüyorlar.Inaniyorum ki ben her dökülen yapragin yerini yeni yapraklar alacak. O agac var sonsuza dek yasayacaktir.
Birbirimizin eline siki siki sarildik,kaybetme acisini gözlerimiz anlatiyordu.Baba dostunla hava alaninda ayrilip, Ata ocagina gittik. Sevim anne dimdik ayakta orda bizi karsiladi.Yoklugunu belli etmemege calisiyordu.Dostum, arkadasim, babam bizimleydi.Baba dostum ise bana sarilmis,yarim asirlik dostunu bende yasiyordu.Saclarimdaki ak tamamen kapliyinca Babamin daha da benzeri olmustum.Koluna takti evine götürdü.Bizi karsilayan sayin Serpil hanim. (esi)
Bende eski dostu görüyordu.
Eskiden oldugu gibi iki bardak viski doldurdu.Zamani geri döndürerek icinde,icimde dostlugu sevgiyi yasadi.
Bu gün Cuma C.S.Taranci nin dedigi gibi Taht misali o........ dan bizlere bakiyordun. bir köse de yegenler,kardesler yakin uzak akraba, diger kösede komsu ahbab tanidik.Ama bir köse vardiki
daire olmus. Faruk Gec' ler Ziya Nebioglu' lar Necmi Tanyolac'lar Orahan Karaveli'ler Vazfiye Ozkocak'lar Bekir Kücük Colak'lar G.Cemiyetin den ismini yazamadigim dostlar.Beni aralarina aldilar bu delikanli agbiler,ablalar.Yüzlerinde senelerin biraktigi izler vardi ama gözlerinde bu
Cumhuriyetin Atatürkcü genclerini gördüm.Beni sana sarilirmiscasina bagirlarina bastilar.Genc gazeteci kizin Senem Erdil'in sirtini oksadilar senin ellerinle.Birazda hüzünlü idiler,Her dökülen yaprak onlardan bir seyler götürüyordu.Karsina gectik.Arkadasim, dostum, Babam .Bir agizdan helallestik, bakistik anilarla.Omuzlarimiza aldik.Bizler kaldik seni her zaman özledigimiz kalbimizde yasattigimiz döstlara gönderdik.
Dostum,arkadasim,Babam, simdi Asiyan dayiz.Baba Gündüzün yanindan geciyoruz, tasina dokunur bir seyler mirildanirdin.Bu sefer hasret bitti kucaklasiyorsun. Minik kizin,kardesim
Digdem in önündeyiz.Son Nokta.Tasinda oturup gözyaslarinla topragini sulardin.Simdi ise ona sarildin koyun koyunasin.Dostum, arkadasim Babam simdilik kardeslerimle,agbilerimle ayriliyoruz yanindan.Halit Talayer, Islam Cupi, Celalettin Cetin agbilerime selam söyle unutmadik her zaman kalbimizdeler. ( Bak unutuyordum hani yakisikli delikanli vardiya Dogan Sener telefonda sesi iyi gelmiyordu ,hastaydi o da seni anidi söylemezsem borclu kalirim).
Dostum .arkadasim. Babam nur icinde yat topragin bol olsun.
Oglun H.Alev Erdil

Hiç yorum yok: