Perşembe, Aralık 07, 2006

ACABA BIR GÜN !...


Bazen insan gözlerinin önünde cok seyi filim seridi gibi gecirebiliyor.Anilar, yasadiklari, bazen yaptigi hatalar, dogrular.Bu kisa yasam sürecimiz icin de .Yapmadigimiz belkide, düsünmek istemidigimizi bu sinema seridi icersine koymak istemiyoruz.Kimbilir insanlar biraz yasliliga dogru ilerledikce, yasam doyumu icersinde ileriye dönük filimleri de görme ihtiyaci duyabiliyor.Gecen hafta Hepimiz Adayiz dedigim bir yazim vardi 2 Aralik tarihli.Bu gün sinema seridime yeni bir konuyu koymak istedim.Bu konuyu biraz degisik yönlerden ele almak isterim.Eger toplumun bir parcasi oldugumuza göre, hepimizi ilgilendiren bir mesele.Bu bizim veya en sevdigimizin basinada gelebilir.
Bir insani ele aldigimiz zaman daha dogrusu, bir canli demek daha dogru olabilir.Iki bölümde görebiliyoruz.Anatomik olarak ve Ruhsal olarak.Her ikisi de bizlerin yasam
sürecimiz icersinde birer olgu.Bu yazi dizimizde ise Anatomik olarak ele almak istiyorum.Bu hic beklemedigimiz bir anda karsilasa bilecegimiz bir sey; Asagidaki yazilari bir okuyun neler hissedeceksiniz!...
Beni hatırlamak için
Gözlerimi; gün ışığını, bir bebeğin yüzünü, bir kadının gözlerindeki sevgiyi görmemiş bir adama verin.

Kalbimi; kendi kalbi ona acı vermekten başka bir şeye yaramayan birine verin.

Kanımı; bir otomobilin enkazı altından çıkarılmış olan gence verin. Verinki torunlarının oynadığını görene dek yaşayabilsin.

Böbreklerimi; haftadan haftaya yaşaması makineye bağlı olan birine verin.

Kemiklerimi; alın ve sakat bir çocuğun yürümesinin yolunu bulun.

Eğer birşeyleri gömmeniz gerekiyorsa, hatalarımı, kusurlarımı, insanlara olan önyargılarımı gömün. Günahlarımı şeytana, ruhumu tanrıya verin. Eğer yeri gelirde beni hatırlamak isterseniz, bunu size ihtiyacı olan birine yardım ederek yapın. Eğer tüm bu isteklerimi yapıyorsanız ben sonsuza dek yaşayacağım.

Kisaca icten yazilmis bir kac kelime bilmem bize neler anlatmak istiyor.

Evet; Organ Bagisi onu iceriyor.Hatirlamak veya düsünmeye vaktimiz olmadigi bir konu .
Isterseniz bir kac yazi dizisi ile hatirlamaya calisalim.
Bu konu kanunlar icersinde bizde nasil oluyor.Bu gün gelismis ülkeler bu konuda neler yapiyor.Dini inanclar cervesinde nasil ele aliniyor.Bu konunun krimaloji boyutlari nelerdir.Kendimizi dinledigimiz zaman ne düsünebiliyor neler yapmamiz gerekiyor...
Yarin bu yazimiza biraktigimiz yerden devam edelim.
Saygilarla.

8 yorum:

Adsız dedi ki...

Beni çok duygulandırdı satırlarınız.
Organ bağışı gibi önemli olduğu oranda insanları ikna etmede çok zorlanılan bir konuda yazmayı düşünmeniz ne kadar yerinde olmuş. Bilmiyorum bedenin bütünlüğünü neden bu kadar önemsiyor insanlar ruhun bütünlüğü yanında nedir ki o?

ERDIL dedi ki...

Sn.Nikomedian dün aksam gülmeyin ama nostalsik bir kowboy filmi seyrettim.Siyah Beyaz bir filim gencligimizi hatirlatan Kizilderililer ,Soluk benizliler Western Klasigi o zamanlarin.Film bitti.Yatagima uzandigim zaman bana geriye kalan bir yerlinin sözleri kulaklarimda o zamanlar duymustum belki de ayni sözleri kacirmisim söyle diyordu: Soluk Benizli neden bu kadar dökülen kan; Kimse topragin sahibi degildir.O toprak bizlerin sahibidir bizler ona teslim olduktan sonra boslukta at kosturanlariz.diyordu.
Sevgiler saygilar.

Yaz dedi ki...

Erdil Baba yine çok önemli ve hep merak ettiğim bir konuya değinmişsin. Özellikle dini açıdan organ bağışına bakış nedir merak ediyordum. Devamını sabırsızlıkla bekliyorum.

ERDIL dedi ki...

Yaz kizim bu konuda Üni.ve Tib.Kur.rin yapmis olduklari müracaat üzerine Din Kurultayinin toplanip bu konu da hadisler (Kuran)icersinde görüs ve yorumlarini aynen aciklamaya calisacagim.

Zehra dedi ki...

Çok duygulandım babacım :( çok önemli bir konuyu yazmışsınız..dini açıdan ben hiç düşünmüyorum..benim için önemli olan ben öldükten sonra bir kaç kişiyi yaşama kavuşturmak..onlarda yaşamak..öldükten sonra arkamdan dua edicek birilerinin olması..keşke herkes duyarlı olsa bu konuda..haberlerde izledim geçen günlerde trafik kazasında ölen bir gencin kalbi az bir ömrü kalan bir kıza son dakikada nakledilmiş..genç bir kız hayatının baharında..kalp nakli yapılan kızın kalp kapakçıkları iki kçk çocuğa takılmış..bir organ bağışı 3 kişinin hemde hayatlarının baharında olan 3 çocuğun yaşama sımsıkı tutunmasına neden oldu..

çok teşekkür ederim bu kadar duyarlı davrandığınız için bu konuda..

iyi günler dilerim..
saygılarımla..

ERDIL dedi ki...

Canim kizim söyle bir düsün gitmissin böyle bir kart cikartmissin.Onu ömür boyu yaninda tasimissin.Bir gün olmus yaslanmis bu dünya dan ayriliyorsun.Senin organlarin yaslilik nedeniyle kimseye verilemiyor.Bu olanak milyarlarca insan icin gecerli.
Ama bu inceligi düsünen icin bir ömür boyu insanlik icin atmis oldugu adim.Ruhuna verdigi haz ve huzurun degeri ne kadar büyük oldugunu düsünmemiz yeterli degilmidir.
Sevgiler kizim.

zeyno dedi ki...

***Erdil Baba, üzerinde hep düşündüğüm ve her bahsi geçen yazıyı okuduğum bir konu bu. Organ bağışı çok kutsal bir davranış bence....

ERDIL dedi ki...

Zeyno Anne yazilarini aldim tesekkür
ederim.Evet haklisin bir yerde de böyle bir durumda arkamizda biraktiklarimizi acilari arasinda zor durumda birakmamak icin sagligimizda karar vermemiz lazim.Bagisa adayligimiz istatisliklere göre Milyon da bir.
Sevgilerle.Kestaneler de cok güzel oldu.Unutmadan söyliyeyim.