Perşembe, Aralık 28, 2006

ANADOLU'nun ISTANBUL'a ACILAN KAPISI..


26 Eylül 2006 Senesinde bir yazi okudum.Lütfen Önce burayi okuyun ondan sonra alt yaziyi.

İstanbul için tarihinde ilk defa çevre planı çıkarıldı. Planla birlikte Haydarpaşa Garı tarihe karışıyor ve yat limanı oluyor.
İstanbul için tarihinde ilk defa çevre planı çıkarıldı. Planla birlikte Haydarpaşa Garı tarihe karışıyor ve yat limanı oluyor. Ancak plan çıkar çıkmaz mahkemelik oldu.

Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliği (TMMOB), 22 Aralık'ta çevre planı çıkaran İstanbul Büyükşehir Belediyesi hakkında dava açtı.

Çevre planı, İstanbul'da sanayi, tarım, turizm, ulaşım gibi sektörel gelişmelerin değerlendirildiği, koruma ve kullanma dengesini sağlayacak stratejik bir plan olma özelliği taşıyor.

Ancak mimarlara göre, Belediye'nin hazırladığı çevre planı bu dengeleri gözetmiyor.

Haydarpaşa Garı tarihe karışıyor

Çevre planı ile birlikte Haydarpaşa Garı da tarihe karışıyor. Garın bulunduğu alan planda yat limanı olarak gösterildi. Planın ortasında 'tarihi yarımada'yı da içine alan büyük bir kare var. Zeytinburnu da iş merkezlerinin bulunduğu Taksim-Maslak hattı içine dahil edildi.

Plandaki Zeytinburnu kararını da değerlendiren mimar Yıldız Uysal, "Şimdi Zeytinburnu'nun bir Maslak olmadığını hepimiz biliyoruz. İstanbul'un merkezi iş alanı diyor. Zeytinburnu'ndan başlar Maslak'a gider diyor. Bunu niçin yapıyor. Çünkü bu alan ayrı planlanacak. Özel bir planla planlanacak alt planlarda karar üretilecek. Merkezi iş alanı olduğu için dünya merkezi iş olarak da yer bulacak Zeytinburnu" dedi.

TMMOB'a göre ise Zeytinburnu depreme karşı pilot bölge seçilmişken, master planı bile yapılmadan iş merkezi ilan edilmesi yanlış.K.CNN Aktiv H.

Haydarpasa Garindan bir Tren kalkar anilara dogru.Anadolu'nun Istanbul'a acilan kapisidir orasi.Bir gün Torunlarimiz siyah Beyaz bir filim seyrederlerse; Bedestan da Eski kitap satan tezgahlar da sararmis bir resim.Soracaklar burasi neresi ?..O zaman ben kafami önüme egerek sessiz kalacagim.Tipki bu günlerde sustugum gibi.

Aklima Hoca Nasreddin'nin hepinizin bildigi bir fikrasi geldi.Merak etmeyin tamamini yazmiycagim.Sadece hatirlatacagim." Hocanin gölü yogurt yapmak icin mayalamasi"
Ya.. Nur icinde yatasin hocam.Iyi ki bu devirde yasamamissin yoksa sözlerinin hic biri
nükte niteliginde olmiyacakti.Bu günlerde bir tahta kasikla Marmarayi bile yogurda cevirebilirdin.

Saygilarla

3 yorum:

birisinin yeri dedi ki...

Erdil baba, önce bu yazıyı oku demişsin.
ben de öyle yaptım. önce nicomedian'ın yazısını okudum.
gerçekten haberim yoktu haydarpaşa ile ilgili olanlardan.
ve sen de, o da anılardan bahsetmişsiniz.
ne diyeyim, geçmiş, anılar, yaşananlar.
bozan, yıkan kim olursa karşısında olurum.
anılar, yaşananlar nasıl unutulur ?
benim de var bir anımki böyle konuşuyorum :)

ERDIL dedi ki...

Sevgili Baver ne mutlu sizlere ki
Bu kadar yogun olmaniza ragmen siteler acarak bir seyler vermege calisiyorsunuz.Hepinize bu noktadan hayranim.Yazmis oldugunuz yazilarinizi dikkatle okuyorum.Seslenmek istediginiz seyleri analize ediyorum.Her seyden önce unutmamaya calisiyorum.Cogu zamanda yazilariniz da ne kadar hakli oldugunuzu görebiliyorum.Insallah hep böyle devam edersiniz.Kalbimle inaniyorum her yazilan bir gün yerlerine ulasip.Arzu ettigimiz resimleri tamamliyacaktir.
Sevgilerle.

Adsız dedi ki...

Sevgili dostlarım Erdil Bey ve Baver Bey,
Burada kulağımı çınlatmışsınız ama ben birkaç gün yatağa çakıldığım için (önemli bir şey değil sinüzit) treni kaçırmışım sanırım.
Erdil Bey yazıma link verdiğiniz, böylece eski bir yazımı (daha önemlisi İstanbul'un bu büyük problemini) tekrar gündeme getirdiğiniz için çok teşekkür ederim.
Buradan bir kere daha mutlu seneler diliyorum. Kızınızın da doğum gününü kutluyorum.