Pazar, Aralık 10, 2006

PAZAR'IN SOHBETI...


Sevgili Dostlar bu gün sizlerle dertlesmek istiyorum.Birazcik birbirimizi taniyoruz.Genc bir kusakla da beraber olmak bana cok büyük bir kivanc veriyor.Hele hele bana takmis oldugunuz Erdil Baba lakabi ne yalan söyliyeyim, bu sanal alaninda büyük bir aile ferdinin üyesi yapti.
Sizlerden bir avantajim biraz daha vaktimin olmasi.Bütün Dostlarin yazilarini takip ediyorum; Zaman zaman yazilarina yorum yaziyor.Bazi zaman da yalniz okuyarak, genclerin birbirleri ile yazismalarini gözlüyorum.Onlari tanimaya, anlamaya calisiyorum.
Bu pazar dertleselim demistim.Gecen aksam sizin saatinizle 1.40 da basliyan 32 nci günü seyrettim.Bilmiyorum bu program sizde saat kacta yayinlaniyor.Neden bu saatte yayinlanir onu da anlamis degilim.O saatte benim gibi ya uykusu kacmis biri veya gece vardiyasindan dönüp de tesadüfen tv.nin sesini iyicine kisan, adet yerini bulsun diye aliskanlik icabi tv.sini acan bir kisi seyredebilir.Mesela normal olarak tv.ye bakacagimiz zaman ya bitmek tükenmek bilinmiyen diziler veya topu topu 50'yi gecmiyen kimin kiminle programlari. Hangi konuda uzman sin diye sorsaniz kimin kiminle ne giydigini her türlü sanat dünyasi adi altinda rezaletleri anlatabilirim.Gülmeyin 60 yasina ulasmis olan bir kisi olarak bu programlar ihtiyac oldugunu saniyorum/mu/larmi/ söylüyorlar ."Uzman program yapicilarinin tespiti benim degil"Neyse gecenin yeni güne göz kirparken seyrettigim programa gelelim.
Efendim programin icerikliginde masa basina toplanmis.Bir Mütahit (Acaristanbul insaatini yapan).Hürriyet gazetesin'den bir gazeteci.
Mimarlar odasindan bir hanim,Cevrecilik ile ilgili bir bey,ve bir politikaci Sn.32 nci günün yapimcisi "Isimlerini yazmadim saat ve yapmis olduklari konusmalar icerikligi nedeniyle degmez.Su Acaristanbul hani gazetelerde tv.lerde koca koca haber.Sözde vatandas ilk defa görüyor duyuyor.Konu masaya yatirilip kisilere söz hakki verilip sözde kamu oyu aydinlatilacak.Aydinlansa ne olur.Esek ölmüs korkacagi ister aslan isterse kurt olsun onun icin bir sey fark edermi. Sorular cevaplar gecen saatler icersinde anlatilmaya calisiliyor.O kadar cok sey anlatildi ki kimse hic bir sey anlamiyor.Seyredenler haricin de.Ilk okul siralarin da ögrendigimiz maki ile agac örtüsü en azindan yarim saat tartisildi !...Haritalar ,resimler hatta helikopter den cekilmis resimler bile anlatamadi ne oldugunu .Sevgili ögretmenlerim lütfen eger cocuklariniza bu konuda soru sorarsaniz.Alacaginiz menfi cevap karsisin da sakin onlarin notlarini kirmayin uzmanlarin bile haberi yok.Veya bana öyle geldi.Neyseee... Bu arada unutmadan söyliyeyim ister Maki olsun isterse Orman olsun o alan yanliz bir bitki örtüsü degildir.Orasi canlilarin bir yasam alanidir.Doga bunu ic ice tamamlar bir tanesinin eksiltilmesi digerini de yok eder.O alan eger bir yesil alan ise onu yanliz bitki örtüsü olarak görmek basinda yapilacak en büyük yanlis olur.Orada bir yasam vardir.Tipki yukarda ki resimdeki gibi.
Hani AB denilen bir yer varya orasi bu konuda bazi getirimler yapmis.Birazda bu konuyu,meslegim icabi gayet iyi biliyorum.Kisaca bir örnekle belirtmek istiyorum.
Imara acik bir yerde arsa aliyorum.Icersine basimi sokacak ev yapmak istiyorum.Aldigim arsanin icersinde bir sürü agac var.Acaba ne yapmam gerekir.Tabii benim yapmam gereken mütahitin bana almam gereken izinleri temin etmek den baska bir sey degil.
Efendim Orman dairesine müracaat ederek bir bilirkisiye kendi arsamda ki agaclari göstermem lazim.Bilirkisi geldigi zaman eger sehir planlari icinde o agaclar kayda gecirilmis ise bana gösterir yok daha isleme alinmamissa ne tür olduklarini tesbit eder ve bana söyle bir sey söyler.
- Bakin bayim bütün meyve agaclari koruma altinda degildir büyüklükleri ne olursa olsun izin almadan kesebilirsiniz.Iki meyve agaci haric
- Hangisi
- Ceviz.findik.Onlari kesemessiniz.
Haydii..Hemen cebinden bir kirik metre cikarir yerden 130 cm.den sonrasinin capini ölcer eger capi 7 cm ulasmiyorsa kesmenize izin verir.Diger cins agaclar icin de söyle der:
- Mese cinar kayin.vs.vs onlarinda koruma alani gene yerden 1.30 olarak
baz alinir ve o noktadan itibaren cevresi 60 cm yi gecmemesi lazimdir.
Bu durumda satin aldigim kendi malim bahcemdeki agaclarin konumu budur.Peki derim ya ben bu arsayi aldim.Imar plani alt yapisi hazir bu durumda nasil ev yapicagim.Evin yapilacak noktayi göz önüne alarak.
- Evinin yapilacagi yer burasi yolun da burasi buradaki agaclari kesmene izin veriyorum.Digerlerine dokunamazsin yoksa seni ögle bir yakarim arsayi satsan altindan kalkamazsin.
Olsun degilmi nasil olsa ben evimi yapabiliyor yolumda var diger agaclar bahcemi süsler her ne kadar istemesemde.Oh be izin cikti evimin insaatina Orman Dairesinden.
Ormanci amca kesilecek agaclarin listesini cinslerini ve büyüklüklerini bir liste halinde benim önüme koyar.Haydii bu da ne simdi.Sen agaclara bir isaret koy Mütahit iki dakikada onlari keser bu kadar zahmet niye ki ? Suratima bakar ve güler!..
- Gel bakalim , simdi seninle pazarlik yapalim kesilecek agaclar su kadar ölctüm bictim cevrelerinin toplam yökünü bu iste bu yökün miktarinda agac dikeceksin.Yoksa kestirtmem.
- Nereye?
- Ben sana bir yer gösterir oraya dikersin.Kontrolu yapilacagini da unutma.Ha der unutmadan söyliyeyim dikilen agaclar bu konumla ilgili bir firma veya bizim tarafimizdan olacak ve iki senede bakimi sana ait .Bu arada agac ölürse yenisini diker gene iki sene garanti icersin de bakimi üstlenirsin .
Beni de elime tutusdurdugu kagitlarla, kendi arazimin tam ortasinda birakip gider.
Uyyy ben ne yazmisim vallahi böyle programlar seyredince gaza geliyorum.Böyle uzun uzun yaziyorum.Yok anam ne dertmis bu AB adamin anasini aglatiyor yahuu.
Yazi uzun oldu yoksa birseyler daha vardi ya bir baska sefere kalin saglicakla.
Eger Maki ile Ormanin ne oldugunu biliyorsaniz.Lütfen yazin.Sakin ha bana degil.32 nci güne.
Hic olmazsa bu kadar uykusuz kalmayiz.
Sevgiler saygilar.
H.A.E.

4 yorum:

birisinin yeri dedi ki...

Erdil Baba, programı izlemedim.
Ama inan yazdıklarından sonra iyi ki de izlememişim dedim.
Çünkü cehl-i mürekkep adamlar ne dersen anlamayacaklar.
Ancak onların anlayacağı türden çok da güzel cevaplar vermişsin.
Hani maki ile orman polemiğini naklettiğin mesaj umarım birilerinin eline geçmiştir.
Zaten bu türden soytarılık içeren tartışmalar yapan adamlara verilecek en güzel cevabı vermişsin.
Sanırım birilerinden güç almadan kimse böyle kepazeliklere imza atamaz.
Bazı yazılarımda yaptığım gibi.
Bu yazıyı mail et gitsin onlara.
Belki anlarlar !
Yoksa ben yapacağım !

ERDIL dedi ki...

Sevgili Üstad email yazip atsan ne cikar.Ellerine gecip de icerikligini anliyana kadar bir avuc yesillik de elden gitmis olacak.Hatirlarmisin haberlerde stresi atmak icin oksjen satisi baslamisti.Renga renk bak ne güzel yeni is yerleri calisma alanlari parasi olan nefes alabilecek.Internet den veya senede bir gelen sirklerden Hayvanat bahcelerinden kuseli kitaplardan hayvanlar alemi.
Birde imla dan haberi olmadigi halde bizim gibi moru..lara mesgale.
Istanbul'a tepeden baktigin zaman
yesil olarak görecegin tek yer neresi kalacak biliyormusun.Mezarliklar.Son gördügüm de budama adi altinda oralara da el atmislar.
Haydi hayirlisi.
Sevgilerle.

zeyno dedi ki...

Erdil Baba, yazını ancak okuyabildim.Hafta sonları pek bilgisayar açmıyorum.Ancak o programı ben de izledim,SİNİR OLARAK tabi:( Söylediklerinize katılmamak mümkün değil.Yazıklar olsun ki
giden gitmiş, şimdi tartışmaya çalışıyorlar. Çalışıyorlar diyorum çünkü bunu beceremiyorlar. Keşke halktan insanlara da söz hakkı verilse bu tür programlarda, o zamöan maki ne orman ne öğrenebilirlerdi ....Kınıyorum, lanet okuyorum....

ERDIL dedi ki...

Zeyno Anne insallah Doganin cezalandirmasi bizim yaptiklarimiz dan fazla olmaz umudu ile.