Perşembe, Haziran 08, 2006

ESKICI...

Sekizmiydim? Yoksa on! Seneleri karistirir oldum; Karsimizda bir kiz vardi.Her sabah pencereden, bogaza bakardi. O bogazdan, gecen gemilerin birinde yavuklusu varmis.
Bakislariyla onu arardi.Bense pencerede ki o kizi...
Duydum bir gün evlenmis sevcegi ile, benim sevgim ise, onun bogaza dogru sactigi sevgi idi.
Bir sayfa daha cevirdim, ani defterinden.Okulum düstü aklima, yatiliydim; Ders calisirken kara cübbeli Papazlar vardi basimizda.Yanimizdan gecerken sarap kokulari gelirdi burnumuza.
Ünüversite günleri,gurbette anamdan irak, kardaslardan irak,babama kizdigim günlerdi onlar.
Neden saldin bu kadar uzaga ?.. Birde askerlik günlerinde okudugum kitaplar düstü aklima.Gülmiye basladim, niyemi.Sanki mecbur tutmuslar gibi.Kütüphanede bir yazarin ne kadar kitabi varsa pespese okur.Sonra baska bir yazara gecerdim.Okuduklarim dan anlarmiydim. O da ayri bir mesele!..Okurdumya, simdi bir konu gecse onlari nerede bulacagimi hatirliyorum.Bak eskici gene daldin .Sizinde eskici dükkaniniz varmi.Varsa anlatin neler var o dükkanda gelip gezelim.O güzel eskileri bizde görelim.

Ben Eskici saygilarla.

Hiç yorum yok: