Cuma, Haziran 09, 2006

KIRMIZI PERDE..


Dostlar nihayet bizim burada da havalar isinmaya basladi.Serinlemeniz icin yagmurlari size gönderdik! Dün bizim oglan telefon acti. Yemege beklemeyin dedi. Arkadaslari gelip tiyatroya gideceklermis.Hanimla söyle bir gözgöze geldik; ikimizde sustuk,ayri ayri daldik gittik.
O ne sinemaya ne konsere benzer, benim icin; En sevdigim bölüm o kirmizi perde kapanir da hep birlikte ayaga kalkariz yaa ! Derinden gelen alkis sesi perdeye carpar, acil acil diye.Sonra acilir, süzüle süzüle, elele tutusmus sevgi yumagi, önümüzde egilir.Alkis sesleri bir kat daha artmistir.Perde biraz kipirdanir,Yumak biraz geriye adim atar. Sonra gene bizlerin önünde tekrar tekrar egilirler.Gözlerin de her birinin ayri mutluluk vardir.Iclerinde ki yorgunluk o an bitmistir.Perde bir baska oyun icin yavas yavas kapanir.
" Amca konustugu mastarli Almanca'si ile kasadaki kiza birseyler anlatmaya calisiyor; Kiz Alman adamin dediginden hicmi hic anlamiyor.Amcanin arkasinda; Hanimi belli.Ceketini cekerek; Bak bu Türk ona sor, diyor.Amca teni biraz koyu kiza dönerek derdini anlatiyor gene o Almanca ile.Tezgahtar kiz amcayi hemen yanina alip, reyonun baska yönüne dogru götürüyor.Bu arada ikisi de birbiri ile mastarli Almanca konusuyor, anlasiyorlar.Amca memnun. hanimi ondan fazla.Sonra tezgahtar kizin Portekizli oldugunu ögreniyorum."
Bende benim kirmizi perdemi kapatip magazadan disari cikiyorum. Dostlar kalkin acin perdelerinizi, odaniza günün isigi dolsun; Oyun basliyor !..Sonun da sizleri de alkisliyacagiz. O
kirmizi perde kapandigi zaman.

Iyi oyunlar sevgi dolu......

Hiç yorum yok: