Pazar, Haziran 25, 2006

SEVGILI UNICEF DOSTU...


Sevgili UNICEF Dostu,
UNICEF'le çıktığım Doğu Anadolu gezisinde oniki yaşındaki Gülay bana içini döktü:
"Babam beni geçen yıl okuldan aldı. Annem, babam ve kardeşlerim, ailecek geçim zorluğundayız. Annemle babamın yardıma ihtiyacı var. Hem onlara yardım etmek hem de ders çalışmak benim için çok zordu. Okulu bırakmak istemedim fakat başka seçeneğim yoktu. Okulu bırakırken çok üzüldüm ama okula devam etsem bile geleceğim için fazla bir şeyin değişmeyeceğini de biliyordum. Düşünüyordum ki nasıl olsa yakında ablam gibi ben de evlenecektim, küçük yaşta benim de sorumluluğunu yükleneceğim çocuklarım, bir ailem olacaktı."
Gülay gibi nice kızların hikayesi artık "güzel son"la bitebiliyor. UNICEF'in becerikli gönüllüsü, Gülay'ın annesiyle babasını ikna etmiş. Gülay'ın eğitimini tamamladıktan sonra çok daha iyi bir geleceği olacağını, güzel bir ücretle işe girebileceğini; kendisine ve onlara çok daha iyi bakacağını anlatmış. Ayrıca Gülay okula dönerse eğitime destek olarak UNICEF'in önerileri ile devletin verdigi aylık 25 YTL'ye yakın 'şartlı nakit transferi'nden ailesini haberdar etmiş.Gülay şimdi okulda.
Başarı Sağlandı. Ancak Daha Yapılacak Çok İş Var…
Daha binlerce kız çocuğunu bu mutlu sona ulaştırmak için UNICEF, "Haydi Kızlar Okula" kampanyasını 2003'den beri destekliyor. Son iki yılda bu programla 177,000 kız çocuğu, 87,000 de erkek çocuğu okula başladı. Küçümsenmeyecek bir başarı. Ancak daha katedecek çok mesafe var; 500,000 kız çocuğumuzu süratle okula kaydettirmemiz lazım.
Bazı yerlerde halâ, aile ve toplum baskısı ile kızlarımız evlerde küçük kardeşlerine bakmak, tarlada çalışmak için okula gönderilmiyor. Bunun için özel eğitimli gönüllülerimizi seferber ettik. Köy köy dolaşıyor, aileleri ikna etmeye çalışıyorlar. Başarılı da oluyorlar. Yalnız bu yetmiyor. Bazı görünmeyen masraflar var.
Okul kitapları ücretsiz ama önlük, ayakkabı, çanta, defter, kalem epey para tutuyor. UNICEF bazı yoksul bölgelerde bunları ailelere sağlayacak.
Okula ihtiyaç olan yerlerde prefabrike derslikler kurulacak. Bunlar, tahmin edeceğiniz gibi maliyeti düşük, kurulması kolay ve en az 35-40 yıl dayanan yapılar.
Hepimizin Desteği Önemli
UNICEF'in gönüllü bir sözcüsü; vatanını seven, insan haklarına, çocuk haklarına yürekten inanan bir insan olarak size sesleniyorum: Gelin okul yüzü görmeyen ya da okulu erkenden bırakmak zorunda kalan kızlarımızı tarlalardan, ev işlerinden kurtaralım. Bir an evvel ait oldukları yere, okullarına gitsinler. Daha sağlıklı yaşasınlar, eğitimli olsunlar, daha geç evlenip, daha az çocuk doğursunlar.
Binlerce Gülay İçin…
UNICEF bütün gelirini gönüllü katkılardan sağlamaktadır. Sizden UNICEF’e desteğinizi rica edebilir miyim? Tek seferlik katkı çok makbule geçecektir. Ancak, "her an vazgeçebileceğiniz aylık bir katkı" iş planımızı daha sağlıklı yapmamıza yarayacaktır.
Yardımlarınızı isterseniz doğrudan aşağıdaki UNICEF Türkiye Milli Komitesi hesap numarasına (Şekerbank T.A.Ş. Bilkent Teknopark Şubesi Hesap No: 3333) yatırabilir ya da http://www.unicefturk.org/menuvar06.php adresini ziyaret ederek yapabilirsiniz.
Çocuklarımız, torunlarımız, yeğenlerimiz sınıflarını geçti; Eylül’de tekrar okula döneceklerinden emin olarak tatil yapıyor. Fakat böyle sevinçleri tatmayan çok çocuk var. Bizden desteğinizi esirgemeyin.
En derin şükranlarımla, saygılar sunuyorum.Ayşe Kulin
Not: 50 YTL ve üzeri bağışlarda imzaladığım Kardelenler kitabım size ulaştırılacaktır.
Detaylı Bilgi için:UNICEF Türkiye Milli Komitesi Ankara Ofisi0 312 290 33 13 – 290 33 90
UNICEF Türkiye Milli Komitesi İstanbul Ofisi0 212 252 52 22 – 0 212 249 66 86http://www.unicefturk.org/
Gazetesine ve YöreNet'e katkılarından dolayı teşekkür ederiz.

Gelen bu e'mail i sizlerle paylasmak istedim.

Saygilarla

Hiç yorum yok: