Pazar, Haziran 18, 2006

PAZAR'IN SOHBETI


Gecen hafta yarim kalan sohbetimize kaldigimiz yerden devam edelim:)) Su bize suyu nasil verecegimiz konusuBizlerin de sizler gibi bazi kalici alisanliklarimiz vardir.Bunlarin bozulmasi hele bunun sizler tarafindan yapilmasi bazen bizlerin felaketi oluyor.Mümkünse bize yagmur suyu verin.Yoksa musluktan gelen suya da raziyiz.Amma bir sartla dus yaparcasina degil.Yapraklarimizi islatmiyacak sekilde.Sularda ki kirec miktari cok .Suyu emdikten sonra her tarafimizi sargi beziyle sarilmisa dönüyoruz.Her tarafimiz beyaz lekeler.Unutmayin biz bu yapraklar sayesinde nefes aliyoruz.Saksinin tabagina döksenizde olur biz kendimizi ona da alistirir.Köklerimizle bu problemi hallederiz.Tabii bu devamlilik kazandigi taktirde.Bir alttan bir üsten degil.bir de zamanli zamansiz bize gübre vermeyin.Icimiz disimiz alt üst oluyor ne yapacagimizi sasiriyoruz.Biz dogada sizden gördügümüz eziyeti görmüyoruz.Su da anlastikmi tek metod.Biliyorum temizligi cok seviyorsunuz.Itirazimiz yok.Amma birazda bizleri düsünün temizlik yapacagiz diye yerimizden alip bir araya topluyor,sonrada gelisi güzel tekrar bizleri diziyorsunuz.Ya huuu biz yanliz suyla mi yasadigimizi saniyorsunuz.Ya isik faktörü büyük cabalarla Foto zelerimizi ayarliyoruz.Pat temizlik yüzünden bizim o ayar gitti.Biliyormusunuz tekrar ayni durusumuza göre kendimizi ayarlamamiz en az 3-4 haftamizi alacagini.Daha ayar olmadan gene ayni seyler basimiza geliyor.Bilirim cogu arkadasim canindan bezdikleri icin ne yapraklari kaldi ne de o güzellikleri kuruyup gittiler yazik yazik.Esasinda cok basit koy saksima kursun kalemle bir isaret.Yap temizligini saksiyla durdugum yerdeki isaretleri birlestirdinmi benim problemim cözüldü.her sey dörtdörtlük .Anlastikmi isik faktöründe de.Bir de Günes meselesi camin arkasinda tam da günesin direk isiklari vallahi yapraklar kavrulup gidiyor:Hele üsten sulanmada yapraklardaki su tabakasi tipki mercek vazifesini görüyor.Hic mercekle güneste deney yaptinmi.Tut teninede göreyim ah dersin degilmi.Ya ben?..Gelelim aile fertlerine hepsi ile tanismak istiyoruz buna komsular da dahil bizleri anlatin onlara huyumuzu nazimizi herseyimizi.Sevsinler bizi sevelim onlari niyemi bir bakiyorum basimda yabanci beni tanimaz basima gelecekleri bir bilsen hepsi senin gibimi .Beni zamanin da tanitsan onlarda bana senin gibi davranirlar.Tanimak istiyoruuum.Bir de sizin bu yasanti alanlariniz.Her yer sentetik devamli elektrik yükleniyorsunuz.Ben elektrige bayilirim.Gel topragima dokun bosalt yükledigin elektrigi benim tek iletisimim bu yön hem sana faydasi hem bana faydasi olur.Bu konu biraz uzun bizim bahcivana söylerim ilerde uzun uzun anlatir.Arada bir bizleri dogada seyredin vermis oldugumuz mücadele ve uyum tarzlarimizi.Tabiatin bir parcasi olmanin zevkini bizde görün.Bizler sizden evvel burada idik sizlerden sonrada burada kalmak istiyoruz.Unutmayin biz sizlersiz.Siz ise bizlersiz hic yasiyamazsiniz.Bahcivan amca ben yoruldum devami haftaya olsun.
Bunlar benim sözlerim degildi ben aranizda elci kusur eyledilerse onlar namina özür dilerim iyi Pazarlar.
Saygilarla.

Hiç yorum yok: