Cuma, Haziran 23, 2006

NERDEN NEREYE ALMANYA..

II.nci Dünya harbinin bitiminden sonra Almanya Müttefik devletler arasinda bu sekilde paylasildi.Mavi Sari,Yesil Renkler icersinde.Bati Almanya adi altinda.Bas sehri Bonn olan bir Devlet.Kirmizi renkte olan bölümde DDR. adi altinda Dogu Almanya Devleti kuruldu onunda bas sehri Berlin idi.Tabii Bu harbi kazanan bu devletler Berlin'i de 4 bölerek paylastilar yukardaki resimdeki gibi.Daha sonra Ruslar Kendilerine ait bölgenin tam ortasindaki Bas sehrin, Batili devletlere ait bölgeyi ördükleri duvarla izole ettiler.Bu ufak Tarihce hatirlatma idi.Batili ülkeler Almanya'nin Avrupa icin büyük bir önemi oldugunu biliyorlardi.Yoksa ilerde Rusya nin eline gecebilirdi.Bu görüs,fikir birligi ile kontrolleri altin da Almanya nin yeniden kurulmasina yardimci oldular.Tabii bu bedava degildi yarim asir boyunca harp tazminatlari altinda kurusuna kadar paralarini da aldilar.Konumuz bu degil. Ben bu Dogunun bas sehri Berlin'nin duvarla örülmüs Bati müttefiklerinin bölümüne harp bittikten 25 sene sonra geldim.Benim anilarin bu senelerden sonra basliyor.Büyük Hapishane; bir duvardan öteki duvar arasi 40 km olan bir alan. O zamanlar eger burada yasamak istiyorsaniz size madden de yardimci oluyorlardi. Korkulari sonunda toplu göclerle sehrin tamamen Ruslarin eline gecmesi idi.Bizlere calisma sonucu kazandigimiz paranin yanin da Alman devleti bir de Berlin yardimi adi altinda esaret parasi ödüyordu.12 milyon Erkek ölmüstü.Kadin ve cocuklar,Yaslilar,bir de esaretten geri dönen bu insanlar Almanya yi bizlerin de katkisiyla yeniden insa etmeye basladilar.Burada gene itiraf etmek gerekirse Almanya nin tekrar bu duruma gelmesinin temelinde Alman kadinlarinin cok büyük rolü olmustur.Tarih onlari "Trümmerfrau" diye yazmistir.Harabelerin kadinlari.Onlar benim komsumdu!...

Onlar her m2 sine en az 16 Bombanin isabet ettigi bu sehri yeniden kurmak icin ellerini sivadilar.Bir yanda yanlizlik bir taraftan harbin izleri onlari yildirmadi.Bazilari ile konustugum zaman yasadiklari bu acilari anlatmak istemiyorlardi.Onlar hep suskun kaldilar.Anilari o zamanda cocuk yasta olan kisilerden dinliyebiliyorduk.Bir is sahibi arkadasim bana Annesinin Rus askerleri tarafindan en az kirk kere tecavüze ugradigini anlattigi zaman vahsetin harp zamani kadinlar üzerinde ne izler biraktigini.
Cok daha iyi anliyordum.Onlar neden bu kadar suskun idi.Harp kelimesini duyduklari zaman gözlerin bakislari degisiyordu.Bu gözleri Adapazari depreminin ardinda cadirda yasiyan kadinlarin gözlerinde de görmüstüm.Belki erkek olarak bu itirafi yapmak zor olsa bile, harpte ,kavga da üstünlük sagliyabiliriz.Sonra o kadinlar olmasa yasamin en ufak mücadelesini yapamiyacagimizi onlardan ögrendim.O bos bakan gözlerin ardinda biz erkeklerin anliyamiyacagi bir kuvvet vardi.Bir seyler ögrendigimizi sanmiyorum Avrupa ise bu kadar acilarin ardindan kisa bir zaman gecmesine ragmen hic bir sey ögrenmedigini gördüm.En son Yugaslavya daki Ic harp Kosova!.... Gene kadinlar,gene cocuklar!.. O yugaslavya bir zamanlar partizan savaslari vermisler di.O komsularin bir kac resmi ile yazima yarin devam edecegim.














Saygilarla

Hiç yorum yok: