Salı, Haziran 06, 2006

MERAK BU YA FIIL'ler...



Blog' daki yazilar okul siralarina döndü gibime geliyor.Kusuruma bakmayin benim bir bahanem var; yaslilik. Ya sizin ?Ders Türkce :)) Ögretmenimiz almis karsisina veriyor bir Fiil cek oglum dili gecmis, cek kizim misli gecmis. O bu derken sira bana geldi,Cek bakalim dedi. Fiil " Yozlasmak" o da ne hayatimda duymadigim bir kelime ;nasilsa kelimeler bir birine benzer misali basladim ben sen o biz siz, den sonrasini uyduramadim. Eyvah ! Fiilin ne manaya geldigini bilmezsin bir de cogallastirmaya basliyinca , ne uyum kaldi bende ne de kafiye.Allah tan zil caldida pacayi yirttim.Valla ceza büyük herkezin icinde öperdi ögretmenimiz bizi.Bilemiyince,
sonra ders arasi, senle gecilen dalga cabasi.
Seneler gecti o fiilin ne manaya geldigini ögrendim. Yozlasmak : ) Dogasinda ki iyi nitelikleri sonradan yitirmek, tereddi 'soysuzlasma' etmek.Bir seyin manevi niteliklerinden uzaklasmasi.
Vay vay vay ne fiilmis bu,hele tekil degilde bir de cogul olursa!...
Ama bana hak vereceksiniz 40 sene evvel ben nereden bilirdim ki .Kullanilan bir fiil miydi.Bak ben ögreneyim diye zamanimiz da cok kullanilmaya basladi.Simdi o sinifta olsaydim ögretmenimiz beni öpemezdi.Artik manasinida biliyorum Fiili de cogul olarak cekebiliyorum,
dersem kendimi önemi atmis olurum ? Yoksa birilerinin hakkini mi almis olurum.Yok bu yastan sonra sahiplenmiyeyim, eskidende sahiplenmemistim,Bundan sonra olsam ne olur. O kadar sahiplenmisi varken.
Eger eliniz de kelepir sade bir fiil'iniz varsa ben onlada idare ederim.

Icimde bir merak öyle bir merak
Ölümümden bir ay sonra bir güncük yasamak
Ve dostu düsmani
Sucüstü yakalamak. A.N
Saygilarla

Hiç yorum yok: