Cumartesi, Ağustos 05, 2006

BENIM KOMSUMUM MESLEGI...




Benim bir kapi komsum var.Genc bir delikanli en fazla ya 30 yada 35 .Okumus sonra bir ise girmis.Her sabah ayni satte kalkar.Esini öptükten sonra arabasina binip, isine gider.Gayet kibar adam, beni ne zaman görse arabasini durdurur, selam verir, hatir sorar.Bu adam benim kapi komsum. Bahcelerimiz de onunla sinir.Esi bazen, bitkiler hakkinda bazi sorular sorar, yardimci olurum.Beyi ile yanliz bir selamlasma.Acaba ne is yapiyor bu adam ? Sardi beni bir merak.Bu yasta bahce icinde bir ev sahibi, karisi da calismiyor.Herhalde cok iyi bir isi olmali.Ticaret yapsa bilirim.Devlet memuru olsa; bu yasta sahip olmasi biraz zor.Karar verdim bu sirri cözmeye .Merakli............. yimya.Bir Pazar onlari,kahve icmeye davet ettim.Samimiyetle kabul ettiler.Hava da güzel terasa güzel bir masa kurdum. Biraz bize has kurabiyeler Semaver ve Kahve, ellerinde cicekle geldiler.Oturduk havadan sudan, biraz siyaset.Derken mevzuyu is konusuna getirdim.Biraz bizim islerden bahs etttim.Biliyorum dedi ,hanim anlatti ,Bu konuda cok
yardimci oluyormusunuz dedi.Ben pek ilgilenemiyorum zamanim cok kit.Isten geldikten sonra serilip kaliyorum.Ben daha da meraklandim.Afedersiniz ne is yapiyorsunuz dedim.Durdu zor bir sual sorulmustu. Onun icin izahi kolaydi ama bana bunu nasil anlatacakti.Benden bir kagit bir de kalem istedi.Cizmeye basladi.Önce bir masa sonra bir cizgi adam.Sonra da bir fabrika cizdi.Ben dedi bu fabrikada calisiyorum ,bu cizgi adam benim.Bu da masam.Her sabah o masanin basina gecer ellerimin arasina basimi alir düsünürüm.Mesayi saati bittiginde de evime dönerim.Gün be gün.Peki size bunun icinmi maas veriyorlar.Evet dedi.Afedersiniz ne kadar veriyorlar.Biraz da utandim bu soruyu sorarken.Coook para dedi.Söyle diyebilirim.Bir doktorun aldigi aylik paranin 14 misli.Peki siz düsünüyorsunuz.Düsümdügünüz icinde size bu kadar parami veriyorlar.Evet dedi gecen sene bir fikir vermistim.Bu sene daha üretemedim fikri ama sene sonuna daha üc ay var.Onlar gittikten sonra ben bahcemde tek basima öylece kaldim.Neden el oglu bizden daha ileri diye.Ben birseyler anlatmaya calistim.Acaba anlatabildim mi ?....
Saygilarla.

Hiç yorum yok: