Cuma, Ağustos 18, 2006

SAYGI/EGITIM/MESLEKLER II..


Almis oldugumuz yorumlarimizda.Meslege olan sayginin insana olan saygiyla baglantisi oldugunu gördük.Yanliz benim yorumlarda bulamadigim konu ise mesleklerin birbirine baglintili oldugunu ve bu baglanti zincirinde halkalarin bir tanesinin kopmasi ile neler olabilecegi konusunda her hangi bir yorum alamadim.I.nci bölümün altinda biraz da ip ucu vermege calismistim.Örnek: bir meslegi ele alalim;Temizlik elemani bu ise baslarken mesleki bir egitim almismidir?Eger böyle bir egitimi almamis ise nasil calisabiliyor.Yapmis oldugu isin rizikolarinin bizlere yansimasi ne olabilir?Sabahleyin büronuza geldiginiz zaman, masanizin temizlenmis yerlerin ve cöp kutularinizin bosalmis oldugunuzu görerek isinize baslarsiniz.Sizin icin bu yeterli olmustur.Acaba hakikaten temizlik geregince yapilmismidir.Bilgi sayarinizin klavyesinin ne kadar bir mikrop yuvasi olduguna dair bir bilgi sahibisiniz ,bu gün ayni sey calisma masaniz icinde gecerlidir.Bu durum karsisinda kendi kendinize bazi tedbirler aliyorsunuzda.Peki bu temizlik islemini yapan kisiler de bu duruma vakifmidirlar.Acikcasi bu islevi üstlenen insan mesleki bir egitim görmemis ise temizlik iscisi olabilirmi?Ya kardesim, sen neden bahs ediyorsun derseniz.Benim de size verecegim cevap. Ben o meslege saygi göstermem.Cünkü o meslek olmaktan cikmis bir düzanbazliktir.Kandirmaca dir.Calisan eleman eger hangi dezenfekte mamulleri hakkinda
ve bunlari nerelerde kullanmasi geregini bilmedigi taktirde.Sizin 8 veya 10 saatinizi gecireceginiz bir alani size nasil sunabilir.Bu islemi yapan Firmalar ve görevliler vardir.Bunlar bir ücret karsiliginda bu isleri yapmaktadirlar.Eger siz, is veren olarak onlardan bu konuda, calisan elemanlarin bir egitim alip almadiklarini sorar/isterseniz.Bu problemleri cözmüs olursunuz.O zaman benim gözümde o meslegin bir deger kazanmasi ve her kisinin böyle bir egitim almadigi taktirde, bu meslegi icra edemiyecegi ortaya cikar.Bu gün ameliyat yapan doktorlarimiz.Hastasini büyük titizlikle keser ki en ufak bir hata da ölüme kadar gidecek rizikolar icersinde dir.Sonra o acmis oldugu bölümü büyük bir itina ile diker.Peki Hastasinin neresini kesecegi ve dikecegi paftalar icersinde, bir bilgisayar gözlemi veya senelerin ihtisasi ile yapmaktadir.Peki hasta yerine eline bir pafta ve kumas veriniz acaba size bir gömlek dikebilirmi?Bu gün bütün planlarini cizmis hesaplarini hazirlamis mühendisin insaatta calisan elemanin bu degerlerin bilincinde olmamasi karsisinda acaba islemler yürüyebilirmi.Bir amele yapmis oldugu is konusunda egitilmemis ise mühendisin yapmis oldugu o kadar islem ne ise yarar.24 saat basinda veya her santimetre kareyi kontrol edemiyecegine göre kalite ve rizikolar neler olabilir.
Bulasikci meslegini ele alalim.Yemekler her ne kadar hijyen denetimi altinda yapilmis olsa bile onun pistigi gereclerin , servis tabak ve bunlarin aksesuarlarin ne kadar bilincli olarak önünüze geldigi .Bu bilincin, ne kadari calisan elemanlar tarafindan bilinmektedir.Bunlarin makinalar tarafindan temizlenmesi bile bir netice vermez cünki o makinaya yerlestirim ve masaniza kadar gelisimi arasinda bu meslegin egitimini almis olan kisiler tarafindanmi yapilamaktadir.Bu konum ancak bizlerin bilinci sayesinde hayata gecire bilinir.Kazancimiz: Hangi meslek olursa olsun bir egitimden gecmesi ve meslegin deger kazanmasi.Meslek sahiplerinin de sayginligini kazandirir.Benim meslege saygi görüsüm o meslegi egitim görerek yapmaya basliyan kisi üzerinde olan sayginlikla baslar. Bu bize bir cok is alaninin acilmasi ve yasam seviyesinin yükselmesine bir cok alanda duyulan eksikliklerin döldurulmasina yarar.
Saygilarla.

Hiç yorum yok: