Pazar, Ağustos 20, 2006

PAZARIN SOHBETI!...


Pazar günkü sohbetimiz.Basligi Gülelim olsun (agliyacak halimize).Rahmetli Aziz Nesin agbimiz
bir cümle kurmustu.Türkiyenin % ? su kadari ......... dir demisti.Gelen tepkiler Dünya literaturuna bile gecti. Bende diyorum ki Türkiye de Trafik diye bir sey yoktur.Hele Ehliyet denilen sey hic yoktur.Söfer hic yoktur.Belki bende bu sohbetle sizlerin literaturuna gecerim.
Yukarda ki Trafik isaretinin mucidi acaba kim ? Dünyanin neresinde böyle bir isaret vardir.
Bir sairimiz demis ki ben artik köye göcüyorum orada kagnilar var.1.Ocak.2006 senesin de.
Yeni Trafik cezalari gelmistir duyurulur.Ha, ha , ha burada hepimiz birlikte gülmeliyiz.Ne ise yariyorsa.Pardon o islerle ugrasanlara ekmek parasi olabilir sözümü geri aldim.Neyse zihninize gülecek bir kac sey daha düseyim.Gecen hafta tv. haberlerinde ki.Sarhos sürücülerin oyunlari
valla hepsi en iyi sanatcilara tas cikarir.Ya nasil olsa bir ise yaramiyor neden Trafik kuvvetlerini diger birimlere kaydirmiyorlar hala anlamis degilim.Biliyormuydunuz son 15 seneye kadar Belcika da ehliyet yoktu.Bir yasa gelen vatandas araba kullanmasini biliyorsa araba kullaniyordu.Sonra AB ayip oluyor dedi de onlarda ehliyet denilen kagit parcasina gectiler.
Biz de AB ye gecmeye daha cok vaktimiz var o zamana kadar bu kagit parcasi ile ugrasmiyalim.Zaten ne ise yaradigini da bilemiyoruz.Bu adam ne konusuyor diyorsaniz.
Bu benim ehliyetim resimlerin karsisinda da hangi vasitalari kullanabilecegime dair imtihan la aldigim müsadeler var.Anliyacaginiz.Hangi vastaya kullanma ihtiyaci duydumsa imtahana girmis almisim bunlardan simdi.Kullanma hakkina sahip oldugum halde Kamyon dan ve Büyük motor dan vaz gecmis durumdayim.280 km yapan motorumu satarak.Yerine 130 km yapan bir motor aldim simdi onunla geziyorum.Ilerde bu 50 km kadar kücülücek.Bir gün üc tekerlikli bisikletele gezecegim.Ehliyetimi de ilgili makamlara teslim edecegim.Neden mi.Insanlari ve canlilari cok seviyorum.Belki de vicdan meselesi.35 yillik zaman dilimin de yapmis oldugum km sayisi 100 binleri gecmistir.Bir cok ülke gezdim.Bunun icersinde Amerika da dahil anliyacaginiz orada da araba kullandim.Bir tek Transit olarak carcabuk gectigim.Istanbul haric Türkiye ye geldigim zaman evimin önüne arabayi park ediyorum.Dönüs yolun da kullanmak üzere. Taksi parasi vermekten , cogu zaman yürümekten anam agliyor.Nedenmi cünki benim ehliyet o Trafige yeterli degilde ondan.Tecrübeli,usta söferin kim oldugunun karsiligi nedir biliyormusunuz.Direksiyona hakim kisi degilde, baskalarinin yaptigi hatalari en iyi sekilde düzeltmeye calisan kisidir.Ne diyo bu adam !..Dur arkadas senelik kazalarin bilancosuna bak.Bir Bayram Tatilin de 3 gün icersinde 100 altinda ölü verdigimiz zaman nasil Gazetelere baslik atildigini oku o haberleri ben degil onlar yapiyor.Yollarimiza gelince Avrupa da Otomobil kuluplerin den bir tanesine yaz veya sitesine gir Orada bilgi vermektedir.Hangi yollarda ne kadar sürrat yapabileceginiz hakkin da 130 gecen bir yol bulursaniz.Ben hepinizden özür dileyecegim.Adamlar bunu yollarin yapimina göre yazmislar.
Yanliz kiskandigim bir konuyu da yazmaktan gecemiyecegim.Berlin deki yollar.Istanbulun yanin da oyuncak gibi kalir.Bu kadar genis yollara sürat yollari da dahil insallah bir gün Berlin liler de sahip olurlar.Bu ne yazikki hakikattir.Saka degil.Simdi bu resme bakalim bu neymis ?Böyle en islek yola yapilan.Boyalanmis bir cadde !...
Bu vatandasin böyle bir caddede bisikletle ulasabilecegi yere gidebilmesi icin yola cizilmis bir yol.Bir bisikletliyi gecebilmeniz icin en az 120 cm aralik birakarak gecebilirsiniz.Eger bisikletli suclu olsa dahi sizde ceza görürsünüz.Bu da kullanmis oldugunuz arac bisikletten daha dayanikli oldugu icin.Neyse tabii bunlar bizler icin utopi.Bizim nasil olsa canavarimiz var.Resmi de var.
Yollara masraf yapip levhalarini da koyduk.Bir de Yeni moda cikti Tv.lerde görüyorum.Etfayicilerimizi dövüyoruz.Neden gec olay yerlerine geldikleri icin.Eger bir gün bu dayaklardan gina gelip de hic gelmezlerse sasmiyalim.Adamlar sanki önüne gelen yere park edilmis arabalarin üstünden.Adamlarin altinda kocaman bir arac var Helikopter degil.
Dedim ya bu Pazar hep beraber gülecegiz diye.Bakalim sizin bu konuda ne gibi espirik fikralariniz olacak ben güldürdüm sira sizde.
Kalin saglicakla ehliyet almaniza veya almaya ugrasmaniza hic luzum yok ; Ugrasmiyin onun ne oldugu bilinci olmadigi müddetce zaman kaybindan daha ileri gitmiyecektir.Bunlari ben söylemiyorum.O kara topraga gencecik yasta giren insanlarimiz söylüyor.
Mirac Kandilinizi bütün kalbimle kutlarim.
Sevgilerle.

Hiç yorum yok: