Salı, Ağustos 15, 2006

POLIS ve BIZ...




Bu gün AB hazirligi icersinde olan Türkiye'de ki bir birimi ele almak istiyorum.
Burada bu birimin ne gibi görevleri oldugunu Avrupa kriterleri icersinde ki ne gibi degisiklikler icersinde oldugundan bahs etmiyecegim.Benim merak ettigim konu bizim onlarla olan iliskimiz.Yukarda bir Karakol görüyoruz bu bizim semtimizde olan karakollarindan bir tanesi.Önünden hep geceriz.Belki icimizden cogu icersini bile tanimaz.Kapisinda eli silahli, nöbet bekliyen kisiyi yan gözle süzer onun yanindan gecer gideriz.O ünüformanin altinda bir babanin veya bir annenin oldugu aklimizin icinden bile gecmez.Veya kim bu ünüformali insanlar diye merak etmemeye gayret ederiz.Neden bu merakimizi yenmek icin iceri girip onlari yakindan tanimaya calismayiz.Izindeydim bir karakolun önünden gecerken kapi daki nöbet bekliyen Polis memuruna selam verip hatirini sordum.Bir garip yüzüme bakti gayet kibar bir sey mi istedigimi sordu.Bende gayet sakin bir sekilde selam verdigimi söyledim.Birden yüzünün sekli degisti ,gözlerinin ici güldü sanki ona bir cicek,bir hediye vermisim gibi sevindi.Ben dogru kapiya yöneldim.Beni bir baska memur karsiladi.Ne gibi yardimda bulunabilecegini sordu.Bende kendilerine gecerken ugradim.Bir caylarini icip hallerini hatirlarini sormaya geldim dedim.Sasirmisti bir dakika diye müsade alip beklememi söyledi.Kisa bir zaman sonra, sonradan oranin amiri oldugunu ögrendigim zat beni odasina davet etti.Bana dönerek ne gibi yardim edebilecegini sordu.Bende kendimi tanitip tam aksine, bizim size ne gibi yardimimiz dokunur diye sordum.Gözleri dolu dolu olmustu.Ilk önce sakin cocuklarinizi Polisle korkutmayin diye söze basladi.Belki bir saat kadar oturduk konustuk bizden o kadar dertlilerki sakin bana sormayin ugrayin onlardan dinleyin cok kibar insanlar onlari bir öcü gibi görmedigimiz müddetce. Size birazda buradan bahs edecegim.
Burada Polis cok serttir.Ayni zamanda bilincli ve kibardir.Bu size baglidir.
Vatandas olarak kanunlara riyaet ettiginiz müddetce, onunla her hangi bir probleminiz olmaz.Sizin hatta cok da isinize yarar günlük yasaminizda.
Her semtin bir Kontak memuru vardir.Tipki yandaki resimde ki gibi her sabah bisikletine, hava nin durumuna görede.Yürüyerek semtin icinde dolasmaya baslar.Bu sizin Polis le aranizdaki bir elci gibidir.Yanlislarinizi gördügü zaman ikaz eder.En son bilgileri size aktarir.Sikayetlerinizi dinler.Sizi rahatsiz eden unsurlari hemen yetkili mercilere bildirir.Okul önlerin de cocuklariniza gelebilecek kötülüklere karsi tedbirler alir.Okul yolunda onlarin hareketlerini izler.O semtte hirsizlik vakalari oluyorsa nasil bir tedbir almaniz gerektigini size uzun uzun anlatir hatta kapinizin nasil bir kilide ihtiyaciniz oldugunu bile anlatir.O artik sizin gözünüzde bir Polis degilde semtinizin koruyucu melegidir.Sokaga ciktiginiz zaman o babacan insani gözünüz arar.Okulun önünde süpheli insanlar gördügünüz zaman cebinizden hemen onun kartvizitini cikarir bir telefonla durumu bildirirsiniz.Bundan sonrasi ona aittir, o ilgili yerlere aninda bildirir gereken tedbir bir saat icinde alinmistir.Siz farkina bile varmazsiniz.Bu ayni zamanda sokaginiz icin de gecerlidir.
Bilmem anlatabildim mi okullarin acilmasina cok az kaldi.Cocuklarimiz halen anlamadigim servis arabalari ile ki, bu da bütcenizin bir kismina ortak oluyor.Veya anne babalar esliginde okullarimiza cocuklarimiz gidip geliyor.Burada böyle bir durum yok cocuklarimiz ya yürüyerek,
veya toplu tasimacilikta kullanilan vasitalara biniyorlar.Karda yagmurda hep bu düzen isliyor.
Burada Okullarin Kar yüzün den kapandigini hic hatirlamiyorum.Her mülk sahibi kapisinin önünü en gec saat sabah 7 den evvel temizlemis olmasi lazimdir.Ister bu islemi kendi yapar
veya apartman görevlisi,bu isleri üzerine almis Firmalar.Genede kendisi sorumludur.Bu bizim babacan Polis kardesimiz tarafindan kontrol edilir. Alacaginiz ceza cok agirdir.1000 € eger düsen veya yaralanan bir kisi varsa bu birkac katina kadar cikar.
Sakin orasi Almanya diye baslamayin.O semtin insanlari sizlersiniz.Sivil toplumu sizler temsil ediyorsunuz.Tek olsaniz bile lütfen aynen benim yaptigim gibi Semtiniz Karakol'unu ziyaret edin onlarin bir cayini icin isteklerinizi onlara iletin.Onlarin söyliyeceklerini de aynen uygulayin.Cocuklarimiz bizim .Polisimiz de bizim .El ele kötülükleri semtimizin disisina cikaralim.
MySpace Layouts

Saygilarla.

Hiç yorum yok: