Cumartesi, Ağustos 19, 2006

DEPREM...


Aradan bu kadar zaman gecmesine ragmen o günleri unutamiyorum.Allah hic kimseye yasatmasin.Cocuk yillarinda da Istanbulun sallanisi yasamistim.Bu bir baska idi.Sabah haberlerini dinlerken Türkiyede siddetli bir Deprem oldugunu arabamin Radyosunda duydum. Derhal eve dönerek.Satelit üzerinden haberleri dinlemeye calistim.Cok yeni oldugu icin tam bir haber alinamiyordu telefonlar da cökmüstü aradan iki gün gectikten sonra vahametin ne kadar büyük oldugu gözler önüne serilmeye basladi.Akut'un calismalarini seyrederken aklima benim bu duruma nasil bir katkim olabilirdi!.. O kat kat olmus binalarin arasindan insanlara seslenisleri orada kimse varmi diye.Halen kulaklarimda cinliyor.Is yerinde arkadaslarla otururken iscilerimden bir tanesi sef dedi bu adamlar böyle bagiriyorlar ya adam bayginsa nasil onu duysun.Iste o anda aklima bizim su akit borularin baglinti yerlerinden giripde borulari tikayan kavak agaclarinin kökleri geldi.Biz bunlari 3-4 cm capinda 9 metre boyunda elastik bir hortumlarla tesbit ediyorduk. Ucunda led isiklari bulunan birde mini renkli kamaresi var tipki cep tlf'rindaki gibi.12 volta calisan bir alet.Her hangi bir tv.ye baglandigi zaman istenilen derinlige kadar inilerek icerisini görme imkani olabilirdi.Hemen ufak bir Jeneratör tv. ve tas islerinde kullandigimiz hidrolik kiricilar demir kesicileri.Bu bahsettigim cihazi ve tekrar yüklenebilecel el fenerleri sizin anliyacaginiz kadar o felaketde kullanabilecek ne kadar malzeme varsa Bir kac Alumiyon bokslara yerlestirerek.Yanima aldigim diger acilmalzemeler ve iscilerimle Türkiye ye hareket ettik.Bu arada Akut la temas kurarak onlara ne gibi cihazlar getirecegimi ve Hava alaninda benden hemen teslim almalarini bildirdim.Bu arada cihazlarin nasil kullanacaklarina dair cok tefarruatli bilgileride boxslarin icine yerlestirdim.THY'lari hic bir sey talep etmeden bu esyalari nakline yardimci oldular.Ayni sekilde Gümrük'de hic bir islem yapmadan bunlari bir protokol karsiligi Akuta aninda teslim etmemize yardimci oldular.Bu kadar cabuk islemler Türk insanin
böyle durumlarda ne kadar duyarli oldugunu bir kere daha ispatlamis oldu.
Esas benim ve yanimda calisan arkadaslarim icin yasayacagimiz sok bundan sonra basladi.
Kiraladigimiz ve almis oldugumuz özel bir izinle orada idik.Ayagimizin altinda toprak halen sallaniyordu.Bu son günlerde tv.lerde gördügünüz Lübnan onun yaninda hic kalirdi.Belki bu Doga felaketinde hayatlarini kaybetmis vatandaslarimiz.Allah gani gani rahmet eylesin.Kurtulmuslardi o anda gördügüm manzara karsisinda geride kalanlar!.. Bosluga bakan gözler.Söylenenleri duyduklari halde hic bir reaksiyon vermemeleri.Yikik evinin karsisinda yere cökmüs iki metre ilersindeki duran battaniyesini alamiyan insanlar.Düsünebiliyormusunuz yardim kamyonlarla geliyor.Ekmek dolusu kamyonlar,Su dolusu kamyonlar,diger yiyecek tasiyan kamyonlar.Binlerce kisi eger ekmeginizi kuyruga girip alabilirsiniz bu size belki 5-6 saate mal olacaktir.Ondan sonra su kuyrugu ve bu devam edip gidecektir.Birde kaybolma korkusu.
Artik aci duymuyorsunuz.Ölüme meydan okuyorsunuz.Ilk 10 gün sonra yasadiginizin farkina varacaksiniz.Daha yazacagim cok seyler var ama yazmak istemiyorum.Onlar hic o günleri anlatmadilar onlarin saygisina bende susuyorum.
Gecenlerde Istanbul Valisi bir tv de konustu aradan bu kadar zaman gecmesine ragmen nelerin bizi bekledigini biraz citlatti.Oturdugunuz apartmanda veya mahallede bu konuda bir araya gelip de neler yapilabileceginize dair bir konusma gectimi.Bazi bölgelere bildigim kadar depremden sonra kullanbilecek saglik ve bazi seyler stoklandi acaba onlar bir kontrolden geciyormu her halde piller simdiye kadar bosalmistir.Saglik malzemelerinin miyadlari dolmustur.Bu konuda evinizde veya sokaginizda sizlerin yapacagi görevlerin organizesi icin bir calisma yaptinizmi.Hic bir sey yapmadinizsa bile ailecek evde bu konuyu konusup neler yapmaniz gerektigini ve bunun provasini yaptinizmi.Isterseniz bu konuyu burada keseyim.Sizden bir özür borcum var essasinda yukardaki Akutun yazisini koydugum icin.Elimde bu durumu birebir yasadigimi anlatabilmek icin koydum.Inanin bana ve biraz olsun neler yapabileceginiz konusunda organize olamaya calisin.Bu sizin yapacaginiz insanlik borcudur.
Hem kendinize hemde komsulariniza.
Saygilarimla.

Hiç yorum yok: